استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت دولت، 800 واحد تولیدی و صنعتی مشکل‌دار، نیمه‌فعال و تعطیل؛ فعال‌ شد.
کد خبر: ۳۵۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 01 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس در قزوین، فریدون همتی در یازدهمین جشنواره امتنان که به منظور تجلیل از کارآفرینان برتر استان ظهر امروز در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در تمام نقاط استان قزوین فرصت‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال وجود دارد که فقط عده محدودی با دقت در محیط پیرامون خود این فرصت‌های شغلی را کشف کرده و به درستی از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب کارآفرینی یک ارزش و عبادت است، افزود: رئیس جمهور هم کارآفرینی را اقتصادی مقاومتی می‌داند زیرا در جبهه اقتصاد مقاومتی همانند جبهه دوران دفاع مقدس باید با اراده و ایمان و فداکاری فعالیت کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جهان کنونی مورد توجه کشورها قرار دارد، تقویت جبهه اقتصادی است زیرا دست‌یابی به قدرت در این جبهه قطع به یقین توانمندی در سایر حوزه‌ها از جمله فناوری و نظامی را به همراه دارد.

همتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده کلی مستثنی نیست بنابراین با توجه به اینکه جوانان با ایمان و خلاقی داریم که سرمایه‌های باارزشی برای کشور به شمار می‌روند باید برای دست‌یابی به قدرت اقتصادی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: جوانان ایران اسلامی با تکیه بر نیروی ایمان اراده قوی و توانمندی‌های علمی خود می‌توانند کشور را در جبهه اقتصادی توانمند کرده و در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

* برای تقویت جبهه اقتصادی از هیچ کوششی دریغ نشود

استاندار قزوین تصریح کرد: در شرایط فعلی بین‌المللی و ملی باید برای تقویت جبهه اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم تا به فضل الهی جبهه اقتصادی هم همانند جبهه سیاسی تقویت شود.

همتی گفت: برای تحقق این مهم ظرفیت‌های بسیاری در داخل کشور وجود دارد که باید به آن‌ها تکیه کنیم تا ضمن خلق ثروت و تولیدات جدید بتوانیم اقتصاد کشور را در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهیم.

وی با اشاره به حمایت دولت از کارآفرینان بیان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که دولت یازدهم با آن روبه‌رو است از کارآفرینان به بهترین شکل ممکن حمایت می‌کند تا این انسان‌های خلاق با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود گام‌های مؤثری در تقویت جبهه اقتصادی کشور بردارند.

استاندار قزوین افزود: کارآفرینان، سردمداران جبهه اقتصادی کشور در برابر دشمنان هستند و مردم هم انتظار دارند رزمندگان جبهه اقتصادی همانند رزمندگان جبهه دوران دفاع مقدس از خودگذشتگی کنند تا این جبهه هم به اقتدار دست پیدا کند.

همتی با بیان اینکه نگاه مسؤولان استان قزوین به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان همان نگاه ملی است، اضافه کرد: معتقد هستیم دخالت دولت در حوزه تولید باید به حداقل ممکن برسد تا کشور در حوزه کسب و کار به رده‌های نخست دنیا صعود کند.

* فعال شدن 800 واحد تولیدی و صنعتی مشکل‌دار در قزوین

وی با تأکید بر اینکه حضور در بازارهای جهانی مسئله مهمی است که باید تقویت شود، گفت: به برکت ایمان و دانش می‌توانیم تا 20 سال آینده شاهد یک جهش عظیم در حوزه اقتصادی کشور باشیم.

استاندار قزوین با اشاره به فعال شدن برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال استان قزوین خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت دولت، 800 واحد تولیدی و صنعتی مشکل‌دار، نیمه‌فعال و تعطیل؛ فعال‌ شد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران فقط 0.43 درصد بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: با استفاده صحیح از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم سهم ایران در بازارهای جهانی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم بنابراین در گام نخست باید از وابستگی به درآمدهای نفتی فاصله بگیریم.

استاندار قزوین یادآور شد: یکی دیگر از راهکارهای افزایش سهم بازارهای جهانی، تولید کالاهای باکیفیت است بنابراین با توجه به امکاناتی که در اختیار است، پیشرفت تکنولوژی در کشور باید سطح کیفی محصولات تولیدی را افزایش دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار