کد خبر: ۳۷۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 02 February 2017
تابناک / رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در "‌گفت‌وگوی ویژه خبری‌" هتک حیثیت و نشر اکاذیب را صدر نشین جرایم سایبری در گیلان خواند .
سرهنگ ایرج محمدخانی در تشریح جرایم اینترنتی گیلان در 10 ماهه سال 95 اظهار کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب صدر نشین جرایم سایبری است.
 
وی با بیان اینكه پرونده‌های ورودی حوزه فتا در 10  ماهه سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 5 درصد افزایش داشته گفت‌: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با  38درصد، مزاحمت اینترنتی با 22درصد، تهدید و اخاذی 13درصد‌، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی با 12درصد، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه 8درصد مهمترین جرایم سایبری  استان می‌باشند که البته برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 45درصد و 33درصد کاهش داشته است.
 
به گفته سرهنگ محمدخانی با تلاش کارآگاهان و کارشناسان این پلیس در 10 ماهه امسال، شاهد رشد 52 درصدی پرونده‌های کشف شده به نسبت سال گذشته هستیم.
 
این مقام انتظامی با اشاره به اینكه نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی‌، ‌آداب معاشرت مجازی و تقوای رسانه‌ای در بین کاربران آنها را در برابر تهدیدات فضای مجازی واکسینه می‌کند‌، خاطر نشان کرد‌: پلیس فتا در راستای افزایش هوشیاری عمومی‌، اطلاع رسانی‌، آموزش همگانی گام‌های موثری را برداشته که راه‌اندازی سایت اینترنتی پلیس فتا‌، تولید انیمیشن‌، کروماکی‌های آموزشی از مهم‌ترین اقدامات پلیس در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های فضای مجازی است .
 
رئیس پلیس فتا گیلان در پایان به هموطنان توصیه كرد: با افزایش هوشیاری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های اجتماعی و جدی گرفتن نكات ایمنی و  اصل نسبی بودن امنیت در پیام رسان‌های موبایلی از بروز و ظهور جرایم سایبری پیشگیری نمایند و در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار