به دنبال رایزنی‌های شورای شهر و اعلام 16 کاندیدا برای تصدی مسئولیت شهرداری اردبیل، مثلث اصلی انتخاب شهردار اردبیل مشخص شد.
کد خبر: ۳۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 21 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی اعضای شورای شهر اردبیل در جلسه صبح امروز شورای شهر بر ضرورت انتخاب شهردار در اولین فرصت تأکید کردند که از بین گزینه‌های مطرح مثلت حمید لطف‌اللهیان، اکبر صمدی و کاظم دبیر برای تصدی شهرداری اردبیل باهم رقابت خواهند کرد.

هر چند که اسامی 16 نفر به صورت رسمی اعلام نشده اما اخبار دریافتی از شورای شهر حکایت از آن دارد که از بین گزینه‌ها حمید لطف‌اللهیان، علیرضا سلیمانی، کاظم دبیر، فرید صالحی، اکبر صمدی، فرهاد توحیدی، بهنام بشیرپور، و تعدادی دیگر از چهره‌های ناشناخته‌ای که خود را برای تصدی مسئولیت شهرداری اردبیل کاندیدا کرده‌اند بیشترین حمایت‌ها و رایزنی‌ها روی سه گزینه حمید لطف‌اللهیان ( گزینه حمایت شده از سوی دولت) کاظم دبیر (فرماندار سابق اردبیل و از مدیران دولت احمدی نژاد) اکبر صمدی (فرماندار فعلی شهرستان نیر که زمانی تصدی مسئولیت معاون برنامه‌ریزی شهرداری اردبیل را برعهده داشته) سه گزینه مطرحی هستند که در کنار علیرضا سلیمانی و فرید صالحی می‌توانند کاندیداهای اصلی و نهایی برای انتخاب شهردار باشند.

رئیس شورای شهر اردبیل در حالی به صراحت اعلام کرد که از بین 16 کاندیدای شهرداری اردبیل چهار نفر دارای تحصیلات دکتری و پنج نفر نیز مهندس و دو نفر از اعضای شورای شهر هستند که به صراحت اعلام کرد هفته آینده اسامی این افراد را اعلام خواهیم کرد.

زکی‌الله خوشبخت افزود: با تصمیم اعضای شورای شهر از بین این 16 کاندیدا افرادی که صاحب صلاحیت و احراز شرایط اولیه باشند برای بررسی سوابق و رزومه کاری‌شان به شورای شهر دعوت می‌شوند تا اعضای شورا در مورد آنها تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: آنهایی که مشخصات اولیه و قانونی و شرایط احراز را نداشته باشند به هیچ‌وجه دعوت نخواهند شد.

رئیس شورای شهر اردبیل در مورد حمایت شورا از یک کاندیدای خاص بیان کرد: مردم نباید به شایعات توجه کنند چراکه هرگونه تصمیم‌گیری در شورا با خرد جمعی و نگاه اجماعی خواهد بود و هیچ‌کس تابع نظر فرد یا لابی‌گری‌ها نخواهد شد.

خوشبخت با اعلام اینکه تا نیمه شعبان شهردار اردبیل انتخاب شده و مردم خیالشان از بابت انتخاب شهردار و فعالیت آن راحت خواهد شد، گفت: از این جهت اسامی 16 کاندیدا را اعلام نمی‌کنیم که این افراد برای خود در حد یک شهروند شخصیت اجتماعی دارند و نمی‌خواهیم با اعلام اسامی آنها برخی شائبه‌ها در جامعه دامن زده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، باید منتظر ماند و هفته آینده با اعلام 16 کاندیدای رسمی تصدی مسئولیت شهرداری دید که بالاخره همای سعادت بر شانه‌های کدام گزینه خواهد نشست.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار