استاندار اصفهان اعلام کرد:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: ۱۵۰ واحد آموزش عالي دراستان اصفهان مستقر است كه يكي از بزرگترين حجم دانشگاه‌هاي كشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 23 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، رسول زرگرپور امروز در افتتاحيه كنفرانس بين‌المللي انجمن موسسات آموزش عالي جنوب شرق آسيا " آسایهل" با بيان اينكه اصفهان شهر دانش،‌ هنر، ذوق و فن و تكنولوژي است، افزود: اين استان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران نامگذاري شده و سال آينده نيز به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام نامگذاري خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه اصفهان شهري است كه ماركوپولو ۴۰۰ سال پيش آن را نصف جهان ناميده است، خاطرنشان كرد: بسياري از بازديدكنندگان اين شهر اصفهان را "همه جهان" مي‌نامند،‌ چرا كه اصفهان بيست هزار اثر ميراثي و طبيعي دارد و بيش از يك هزار و ۷۰۰ اثر ملي در آن ثبت شده است.

استاندار اصفهان با بيان اينكه اصفهان داراي پنج اثر بين‌المللي جهاني است، اظهارداشت: مدير يونسكو در سفر به اصفهان اين شهر را گوهر گرانقدر دنيا ناميده است و معتقد است كه اصفهان ميراث دنيا را حفظ مي‌كند.

وي بيان داشت: اصفهان نه تنها مفتخر به آثار ديدني و گنجينه تمدن دنيا است بلكه صنعتي‌ترين استان كشور نيز محسوب مي‌شود.

زرگرپور با اشاره به اينكه ۱۵ درصد توليد ناخالص كشور در اين استان است، بيان داشت: ۷۰درصد فولاد، ۵۰ درصد سنگ و مصالح ساختماني و همچنين ۶۰ درصد از مصنوعات طلاي كشور در اين استان توليد مي‌شود.

وي اصفهان را دومين استان دانشگاهي كشور عنوان كرد و اظهارداشت: ۱۶۰ واحد آموزش عالي و ۳۳۰ هزار دانشجو در اين استان مشغول به تحصيل هستند كه يكي از بزرگترين و معتبرترين دانشگاه‌هاي استان اصفهان محسوب مي‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :