رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه گفت: هنرمندان گناوه‌ای در حوزه‌های مختلف ۱۴ اثر نمایشی تولید کردند.
کد خبر: ۳۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 24 May 2015
تابناک بوشهر: علی ابراهیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال گذشته برنامه تجلیل از پیشکسوتان را در دستور کار قرار دادیم و در همین راستا از آیین نکوداشت استاد محمد ابراهیم زاده مطلق و بزرگداشت زنده یاد الله کرم افتخاری یاد کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه با اشاره به نمایش‌های تولیدی انجمن در سال گذشته گفت: در سال گذشته هنرمندان ما در حوزه‌های مختلف خیابانی، صحنه‌ای، تئاتر معلولان و عروسکی ۱۴ نمایش را تولید کرده‌اند.

ابراهیمی بیان داشت: خوشبختانه در سال گذشته یک حرکت نمایشی توسط برخی از جوانان شکل گرفت و این گروه در حوزه اجرای عمومی فعالیت کردند و در گناوه و بوشهر نمایش خود را اجرای عموم رفته و بیشتر نمایش های تولید شده در شهرستان در سال قبل حداقل هت تا هشت اجرای عمومی داشته اند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: با توجه به ظرفیت بالای نمایشی که گناوه دارد، طرح‌های پیشنهادی داریم که از جمله آنها تشکیل کانون‌های تخصصی نمایش است که در برنامه های سال جاری قرار می گیرد.

ابراهیمی اضافه کرد: باید گفت که در سالی که گذشت بزرگترین افتخار تئاتر استان بوشهر متعلق به هنرمند شایسته شهرستان گناوه استان بوشهر یعنی محمد مظفری بود که توانست نویسندگی و کارگردانی نخست جشنواره کشوری بسیج را کسب کند و در جشنواره بین المللی تئاتر  تئاتر فجر حضور داشت که افتخاری برای شهرستان گناوه است.

موفقیت گروه‌های نمایشی گناوه در جشنواره‌های مختلف

وی با اشاره به حضور گروه‌های نمایشی گناوه در جشنواره‌های مختلف سال گذشته در استان افزود: در جشنواره دینی خارگ حسین زارعی از گروه آمین حضور داشت و مقام نخست نویسندگی و دوم کارگردانی را به دست آورد و امین پارسا نیز بازیگری نخست جشنواره را کسب کرد؛ همچنین در جشنواره تئاتر معلولان استان بوشهر مهرداد محسنی و بانو ترانه فرخی کارهای موفقی داشتند.

ابراهیمی در ادامه بیان کرد: در جشنواره تئاتر دفاع مقدس استان نیز اردلان تاجدینی و در جشنواره استانی طنز اهرم علیرضا رحیمزاده نوشته اردلان تاجدینی را اجرا کرد.

وی با اشاره به برنامه تجلیل از پیشکسوتان در جشن اردیبهشت تئاتر گناوه اضافه کرد: برخی پیشکسوتان تئاتری در آن روز تجلیل شدند که جا داشت تا در گذشته از آنها تقدیر می‌شد و در آینده نیز برنامه تجلیل از پیشکسوتان تداوم خواهد داشت؛ مهدی رجبی، حسین خدری و غلامعلی ارجمند از جمله کسانی بودند که در جشن اردیبهشت تئاتر گناوه از آنها تجلیل شد.

ابراهیمی تاکید کرد: مهدی رجبی از جمله هنرمندان تئاتری است که به صورت زیربنایی و از سطح پایه با دانش آموزان کار نمایشی انجام می داد و خیلی از هنرمندانی که امروز در عرصه تئاتر حضور دارند از شاگردان وی هستند.

وی تصریح کرد: حسین خدری نیز از هنرمندان و فعالان عصر طلایی تئاتر گناوه است که شاید برای نخستین بار از گناوه با نمایش نوجوان پرواز کن در جشنواره کشوری در سال ۶۹ به عنوان بازیگر حضور داشت و این نمایش نوشته غلامحسین دریانورد است.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین این هنرمند نخستین کسی است که در تاریخ تئاتر گناوه نخستین دیپلم بازیگری استان را به ارمغان آورده و دو دوره بازیگری نخست کشور را در جشنواره دانشجویی در سال ۷۳ و ۷۴ کسب کرده است و غلامعلی ارجمند نیز در سال ۶۰ نمایش رهایی، انتظار و ... را در کارنامه خود داشته است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه با تاکید بر لزوم آسیب شناسی تئاتر گناوه گفت: باید این نشست آسیب شناسی تئاتر گناوه انجام شود و نقاط ضعف و قوت کارها، نیازها، هدف ها و ایرادات بررسی شده و رفع اشکال شوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار