استاندار اصفهان در دیدار با یک هیئت فرانسوی بیان کرد
تابناک: استاندار اصفهان در دیدار با یک هیئت از شرق‌شناسان فرانسوی گفت: در سال گذشته 250 هزار گردشگر از 86 کشور جهان به استان اصفهان سفر کردند.
کد خبر: ۳۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس،‌ رسول زرگرپور ظهر امروز در دیدار با هیئتی از اساتید دانشگاه فرانسه که در تالار اشرف برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان شهری است که مارکوپولو آن را نصف جهان نامید، اما در سفرهای بعدی، مسئولان اروپایی معتقد بودند که اصفهان تمام جهان است.

وی با اشاره به دیدار مدیرکل یونسکو از اصفهان گفت: وی در این دیدار اذعان کرد که اصفهان گوهر گرانقدر و زیبای جهان است و شما اصفهانی‌ها یک میراث جهانی را حراست می‌کنید.

استاندار اصفهان با اشاره به تمدن هفت هزار ساله اصفهان افزود: اصفهان چهار بار پایتخت ایران در ادوار مختلف بوده است. ایران در سال 2017 قرار است به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شود.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان مرکز علوم هسته‌ای صلح‌آمیز ایران است، اضافه کرد: ایران در دوره‌های مختلف مرکز علمی و تحقیقاتی بوده و این مرکزیت را حفظ کرده است.

وی اصفهان را از جمله 10 شهر دیدنی دنیا نام برد و گفت: بیش از 20 هزار نماد تاریخی و طبیعی در استان اصفهان وجود دارد که یک‌هزار و 700 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.

استاندار اصفهان به جایگاه اصفهان در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: اصفهان جایگاهی برای زندگی صلح‌آمیز ادیان توحیدی است و بیش از 100 سال است که پیروان این ادیان در اصفهان با صلح و صفا در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند.

وی محور توسعه استان اصفهان را علم و تکنولوژی، هنر و گردشگری دانست و اظهار کرد: رشد گردشگری اصفهان در دولت تدبیر و امید بسیار رشد یافته است.

زرگرپور از این هیئت فرانسوی خواست که آنچه را خود به چشم در ایران و اصفهان دیده‌اند، به دیگران منتقل کنند و تبلیغات منفی رسانه‌ها درباره ایران را خنثی کنند.

وی با اشاره به خونریزی‌ها و جنایات برخی گروه‌ها با نام اسلام گفت: این اسلام، اسلام راستین نیست، اسلام راستین طرفدار صلح و دوستی است.

استاندار اصفهان کشور فرانسه را مهد آزادی نامید و افزود: به دلیل اینکه امام خمینی(ره) دوران تبعید خود را در فرانسه گذراند مردم ایران و اصفهان نگاه ویژه‌ای به این کشور دارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :