نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از انجام پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه رفسنجان از اردیبهشت 96 خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 05 April 2017
احمد انارکی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به شروع مجلس و همراهی با برنامه ششم طرح‌های خوبی برای منطقه در بحثهای کشاورزی و صنعت پیشنهاد داده شده و برای بسیاری از این طرح‌ها مصوباتی گرفتیم.

وی افزود: در زمینه راه‌ها و جاده‌ها، گرفتن قیر به‌ ویژه برای روستاها و دهیاری‌ها کارهایی انجام و راه‌اندازی جاده جوادیه فلاح به بافق یزد که از راه‌های مواصلاتی استان کرمان به استان یزد است که 150 کیلومتر مسیر را نزدیک تر می کند، صورت گرفت و بن‌بست منطقه نوق رفع شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلاتی که پیش از این در فرودگاه بین‌المللی رفسنجان وجود داشت برطرف شده و پرواز شب در حال حاضر انجام می‌شود و مرز هوایی این فرودگاه تقویت شده و آماده است و امیدواریم بتوانیم امسال از آن استفاده کنیم ضمن اینکه از اردیبهشت 96 پروازهای عتبات از فرودگاه رفسنجان انجام می‌شود.

انارکی‌محمدی اظهار داشت: در زمینه دوبانده‌شدن جاده رفسنجان به نوق دو دستور از شخص آقای نوبخت معاون رئیس جمهور گرفتم و آخرین دستور وی این بود که مشاور سفرهای استانی بازدید انجام دهد و مبلغی هم برای این جاده اختصاص دهند، ضمن اینکه  استاندار کرمان هم قول داد، مبلغی برای این جاده ارائه دهد تا از سال 96 کار اجرایی شود.

وی ادامه داد: این جاده حدود 100 کیلومتر است که بخشی از آن در حدود 30 کیلومتر در مسیر روستاها واقع شده و با مشارکت دهیاری‌ها آسفالت و دوبانده شده و 70 کیلومتر باقیمانده نیز هر کیلومتر هم یک‌ میلیارد تومان هزینه دارد و در نهایت 70 میلیارد تومان نیاز است که این جاده دوبانده شود و این امر را به هر طریق ممکن محقق می‌کنیم.

وی بیان کرد: جاده «رفسنجان - نوق» دومین جاده حادثه خیز استان کرمان است و تلفات زیادی به ‌ویژه در دو ماه از فصل برداشت پسته بر جای می‌گذارد که لازم است، مشکل این جاده برطرف شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس افزود: در زمینه جاده «رفسنجان – زرند» نیز که یک جاده ترانزیتی در جنوب‌شرق کشور است با حضور نماینده مردم زرند، استاندار و معاون وزیر راه جلسه‌ای برگزار شد و پیگیر اخذ اعتبارات برای رفع مشکل این جاده هم هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی تالار بورس پسته در رفسنجان را اقدامی موثر دانست و از تلاشهای دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه قدردانی کرد.

انارکی محمدی با بیان اینکه کشاورزان باید با مدیریت منابع آب به سمتی بروند که از حداقل زمین حداکثر استفاده را کنند، تصریح کرد: مدیریت آب بزرگترین و مهم‌ترین بحث در شهرستان رفسنجان است و باتوجه به اینکه ما در شهرستان مشکل منابع آب داریم، کشاورزان باید به سمت آبیاری‌های نوین روی بیاورند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس به احداث خانه های بومگردی در برخی روستاهای شهرستان اشاره و اظهار کرد: به دنبال این هستیم که اعتباری را برای برخی روستاها اختصاص دهیم تا آنها را از نظر گردشگری شاخص کنیم.

انارکی محمدی گفت: نامه ای را به مدیرکل پروژه های روشنایی روستایی دادیم و توانستیم روشنایی تمام ورودی های شهرها، روستاها و بخش ها را بتوانیم از محل پروژه های دولت انجام دهیم و در این رابطه تأمین روشنایی بزرگراه «هرمزآباد – رفسنجان» در دستور کار است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین از احداث درمانگاه ویژه کارگران تأمین اجتماعی و سالن ورزشی کارگران در رفسنجان خبر داد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار