کد خبر: ۴۰۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 06 April 2017
به گزارش تابناک اردبیل یادگار باقری در رابطه با معضل بیکاری اظهار کرد: متاسفانه وضعیت نابسامان اقتصادی که بیش از همه گریبان گیر جوانان فارغ التحصیل شده است موجب تضعیف روحیه، عدم امید به زندگی و حتی منجر به معضلات اجتماعی دیگر شده است.

وی در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مد نظر رهبری اظهار كرد: ریشه کنی بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان منطقه تنها یکی از دغدغه هايي است كه امروزه خانواده ها و جوانان شهرستان در ذهن مي پرورانند كه متاسفانه از تحقق وعده های اشتغال در شهرستان كاسته و در این مدت به مهاجرت و بيكاري افزوده شده است.

مسئول اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوثر با اشاره به تعطیلی اکثر پروژه های عمرانی شهرستان اظهار کرد: 3 شرکت جهاد نصر حمزه، کندوان پارس و نینوا در حوزه استحفاظی شهرستان کوثر که جزء کارگاه های بزرگ پروژه راه آهن اردبیل - میانه محسوب می شوند به علت بدهی دولت و همینطور کمبود بودجه در وضعیت راکد یا نیمه تعطیل به سر می برند.

باقری اضافه کرد: این درحالی می باشد که بطور كلي در شركت هاي مذكور حداقل 50 نفر و حداكثر 300 نفر در زمينه هاي مختلف مشغول به كار بودند که هم اکنون به علت کمبود بودجه حداقل کارگرها (نگهبان) در پروژه ها مشغول هستند.

کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: با بررسي هاي انجام يافته و جذب اعتبارات عمرانی و همچنین پرداخت بدهی به هیات رئیسه و کارگران، عليرغم اينكه اكثر كاركنان و كارگران شركت هاي مذكور غير بومي هستند!؛ مي توان با اشتغال 300 نفر از جوانان شهرستان كوثر در اين شركت ها مشكل بيش از 90 درصد اهالي اين منطقه بخصوص جوانان را در راستاي احقاق شعار سال (تولید و اشتغال) حل و فصل كرد.

وی در پایان گفت: هم اکنون اکثر کارکنان و حتی کارگران ساده شركت هاي عمراني اين منطقه غير بومي هستند كه انتظار مي رود مسئولين با كمي تامل بر روي اين موضوع، اشتغال جوانان اين منطقه را در راستاي اقتصاد مقاومتي مد نظر رهبری را ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار