پورابراهیمی داورانی تاکید کرد؛
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع مشکل تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی خرمشهر و آبادان تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 08 April 2017
محمدرضا پورابراهیمی در آبادان گفت: جلسه خوبی  در آبادان برای رفع مشکلات اقتصادی شهرستان های آبادان و خرمشهر با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و استاندار خوزستان و مسئولان این شهرستان ها برگزار شد که می تواند تاثیرات خوبی برای مردم این مناطق داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این جلسه و توافقات حاصل شده با استاندار خوزستان به بحث تامین سرمایه در گردش بنگاه اقتصادی خرمشهر و آبادان که به دلیل فقدان موضوع تامین مالی فعالیت آنها متوقف شده در صورت اینکه فعالیت این بنگاه های اقتصادی از توجیه لازم برخوردار باشد، رسیدگی می شود و مقرر شد تا سقف ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان منابع به این واحدها تزریق شود.

وی تصریح کرد: لیست بنگاه های مذکور تا چند روز آینده نهایی خواهد شد و امیدوارم مسئولان استان خوزستان و مدیران بانکی همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات واحدهای صنعتی خاص مانند پتروشیمی و پالایشگاه آبادان و سایر بنگاه های اقتصادی مهم و تامین اجتماعی نیز بررسی و مقرر شد بخشی از مشکلات از طریق استانداری خوزستان و بخشی از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: صدور مجوز برای پالایشگاه خوزستان نیز مورد بررسی اعضای کمیسیون اقتصادی قرار گرفت و مقرر شد وضعیت تخصیص خوراک آن مشخص شود و در صورتی که سرمایه گذار خارجی که در این لحظه در شهرستان دزفول فعالیت انجام می دهد این مهم را عملیاتی کند و  در صورتی که سرمایه گذاری مذکور انجام نشود، کمیسیون اقتصادی مجلس اقدامات لازم برای تسریع در سرمایه گذاری پالایشگاه خوزستان انجام می دهد، در این رابطه نیز مصوبه هیات وزیران وجود دارد که باید عملیاتی شود.

پورابراهیمی داورانی افزود: بحث الحاق بنادر اروندکنار و چوئبده نیز توسط کمیسیون اقتصادی پیگیری می شود، البته تغییر در محدوده جغرافیایی مناطق آزاد باید توسط دولت به تایید برسد و در صورت ارائه لایحه تغییرات کمیسیون اقتصادی با نگاه مثبت موضوع را بررسی خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش کشاورزی در آبادان و خرمشهر افزود: درخصوص لایروبی رودخانه اروند باید تصمیمات ملی اتخاذ شود و اگر نیاز به ورود کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه باشد، این کمیسیون آمادگی همکاری را دارد و همچنین اعلام می کند آماده برگزاری جلسات مشترک با مسئولان استان خوزستان را برای مشکلات در تهران را دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییراتی که در بحث اداره مناطق آزاد با مصوبه مجلس صورت خواهد گرفت زمینه تحول اساسی در منطقه آزاد اروند را فراهم خواهد کرد و امیدوارم آثار خوب این مصوبه که براساس آن وزارت اقتصاد متولی اداره مناطق آزاد شده در سال ۹۶ به توسعه فعالیت های مناطق آزاد کشور منتهی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار