مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلاییه و توقیف کننده ایرانی کشتی امریکایی-دانمارکی مرسک در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندید شد.
کد خبر: ۴۰۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 16 April 2017
حمیدرضا جهانیان تاجر موفق ایرانی طی نشستی خبری با تنی چند از اصحاب رسانه در خصوص شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت خود اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی و عدم بهره برداری صحیح از منابع و ذخایر عظیم انسانی و ملی بنده به عنوان یک تاجر ایرانی که سالهاست در حال مطالعه بر روی چالش های موجود در راه رسیدن به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی هستم بر خود واجب دیدم که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم.
کاندیداتوری مدیرعامل شرکت نفتی پارس طلاییه
وی تصدیق کرد: به نظر بنده اصلی ترین مشکل ما معضل اقتصادی ست و این معضل تنها با ورود افراد اقتصاددان نه سیاست مدار صرف قابل رفع می باشد و تا زمانی که اقتصاد ما درگیر نگاه های تک بعدی سیاسی میباشد این مشکل به قوت خود باقی خواهد ماند.

جهانیان در خصوص مهمترین طرح خود برای غلبه بر هدررفت ذخایر نفت و گاز کشور افزود: طلای سیاه پس از استخراج بصورت خام به کشورهای هدف صادر شده و در پالایشگاه های انها به بیش از دویست هزار نوع فراورده ی نفتی تبدیل میشود، طرح بنده شامل تبصره هایی است که از خام فروشی نفت جلوگیری کرده و با استفاده از ظرفیت های داخلی اقدام به تاسیس پالایشگاه های تخصصی فراورده های نفتی در هر استان می کند.

مدیرعامل مجموعه تجاری جهانیان تصریح کرد: جدای از این امر که تاسیس این پالایشگاه ها تا چه حد از وابستگی ما به کشورهای تولیدکننده فراورده های نفتی می کاهد، با این اقدام، ما بزرگترین گام را در جهت اشتغال جوانان مان که بزرگترین سرمایه ی نظام جمهوری اسلامی هستند برداشته ایم.
حمیدرضا جهانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل کشاورزی و بررسی تخصصی این مساله ادامه داد: بیش از نود درصد زمینهای کشاورزی ما بلااستفاده رها شده است و ما همچنان بدون در نظر گرفتن  این قضیه و همچنین ظرفیت های بالای کشاورزان در امر تولید به واردات بی رویه محصولات کشاورزی که تولید انها در داخل بسیار به صرفه تر خواهد بود ادامه داده ایم.

وی با بیان این مشکل اشاره کرد: بطور مثال ما تنها با زیر کشت بردن دشت مغان و تولید گندم از این جغرافیای حاصلخیز داخلی قادر خواهیم بود مصرف سالیانه مردم خاورمیانه را تامین کنیم اما متاسفانه شاهد هستیم که گندم وارداتی در بازارهای داخلی چه بلایی به سر کشاورزان مظلوم ما اورده است.

حمیدرضا جهانیان با یاداوری انچه که بر ژاپن در صدسال اخیر گذشت اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بسیار عمیق و صحیح است و تحقق ان به تلاشی شبانه روزی و بسیار فراتر از انچه در حال حاضر میبینیم نیاز دارد، کشوری مانند ژاپن با وجود اینکه در قرن اخیر بارها با خطر نابودی کامل مواجه شده است اما بواسطه بخرج دادن یک غیرت و همت ملی طی چند دهه به یکی از قدرتهای اصلی اقتصادی دنیا تبدیل میشود و این نشان دهنده این است که لزوم به حقیقت پیوستن اوامر مقام معظم رهبری تلاش و همیت مداوم دولت و ملت است که در طرح بنده برای ریاست جمهوری اولین شاخصه بارز اهمیت دادن به این امر می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
سلام شما که از پس اداره یک تیم فوتبال بر نمیایی و هر روز یک مربی و یک داستان داری چطور میخواستی کشور رو اداره کنی .خدا بهمون رحم کرد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار