بافت فرسوده، وجود دکل های فشار قوی، کمبود فضای ورزشی، کمبود فضای سبز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جدی ترین مطالبات شهروندان مناطق 18 بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز نسبت به آن تذکراتی دادند.
کد خبر: ۴۰۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 18 April 2017
سیصدو چهل و دومین جلسه شورا با ارائه گزارش از سوی آقای آزادی دبیر دبیران شورایاری منطقه 16 آغاز شد. 

وی در تشریح مشکلات و مسائل اهالی این منطقه گفت: وجود بافت ریز دانه علاوه بر فرسودگی بافت موجود در منطقه یکی از مشکلات جدی این منطقه می باشد به طوریکه در این منطقه خانه های 28 و 30 متری وجود دارند که در حال تخریب نیز می باشند و حتی امکان مقاوم‌سازی آنها نیز وجود ندارد.

کمبود فضای سبز و فضای ورزشی از دیگر مواردی بود که آزادی به آنها اشاره کرد و گفت : ما در منطقه 16 حتی سوله مدیریت بحران نداریم به گونه‌ای که حتی دو بار تا عملیات انعقاد قرارداد پیش رفتیم اما به دلیل کمبود نقدینگی این مهم عملیاتی نشد و این در حالی است که سینما و املاک بزرگ مقیاس متروکه در این منطقه به وفور یافت می‌شود و می‌توانیم از آنها برای احداث سوله مدیریت بحران استفاده کنیم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 16 با اشاره به وجود دکل‌های برق فشار قوی در چهار منطقه این محله، گفت: متاسفانه 60 هکتار این منطقه تحت پوشش برق فشار قوی است که حتی قابلیت استفاده از فضای سبز پیرامونی آنها وجود ندارد.

آزادی با اشاره به مشکلاتی که ترمینال جنوب برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است، گفت: با جابه‌جایی این ترمینال بخش زیادی از مشکلات منطقه مرتفع می‌شود و این در حالی است که اگر ساختمان متروکه چیت‌سازی نیز مشکلاتش حل و فصل شود، می‌توانیم فرصت گسترده‌ای را به فضای سبز تبدیل کنیم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 16 افزود: یکی دیگر از مشکلات این منطقه توقف‌گاه اتوبوس، در یاخچی‌آباد است که شهردار قول داده بود توقفگاه 400 اتوبوس را منتقل کند که هنوز این امر محقق نشده است.

احمد دنیا مالی :آزاد سازی املاک متعلق به راه آهن می تواند در جبران کمبود فضای سبز موثر باشد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بعد از ارائه گزارش شورایاری منطقه 16 گفت : یکی از مواردی که خیلی می تواند در جبران کمبود فضای سبز در این منطقه مثمر ثمر باشد آزاد سازی اراضی راه آهن در این منطقه است که بالغ بر 141 هکتار می باشد . 

وی در ادامه افزود: اگر این مشکل را حل کنیم موضوع پایانه جنوب هم حل خواهد شد گرچه انتقال این پایانه در دستور کار قرار گرفته است. 

دنیا مالی همچنین در خصوص بودجه این منطقه گفت : خوشبختانه بودجه منطقه نسبت به سال 92 رشد داشته اما نیاز به توجه بیشتر و عمیق تر به این منطقه با توجه به مشکلات موجود همچنان احساس می شود . 

رحمت الله حافظی :افزایش ابتلا به سرطان به واسطه وجود دکل های فشار قوی / آقای وزیر نیرو شما شرعا مسئول خواهید بود 

رییس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به گزارش شورایاری ها با اشاره به کارخانه روغن نباتی قو، گفت: این کارخانه تعطیل شده است و مالکان آن در شهرک صنعتی قزوین فضای جایگزین پیش بینی کرده اند از این رو از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخواست دارم
تمهیدات و تسهیلات لازم برای بازنشستگی پیش از موعد 300 نفر کارگر این مجموعه با مزایای مشاغل سخت و زیان آور پیش بینی شود تا این کارگران دچار آسیب نشوند همچنین انتظار داریم در صورت نیاز مصوبه ای برای این منظور از هیات دولت گرفته شود تا دغدغه کارگران و خانواده های آنها مرتفع شود.

وی در ادامه از وزیر نیرو درخواست جابجایی خطوط برق و دکل های فشار قوی را داشت و افزود: خطوط برق فشار قوی از روی منازل مسکونی در مناطق 15، 16 و 20 عبور می کند و 60 هکتار از فضای سبز این منطقه نیز تحت اشغال این خطوط و غیر قابل استفاده است. طبق مطالعات صورت گرفته در کشور انگلستان، برق فشار قوی برای سلامت مردم به خصوص کودکان و نوجوانان تهدید کننده است، بر اساس این مطالعات میزان ابتلا سرطان خون کودکان و نوجوانانی که در محدوده 200 متری خطوط برق قشار قوی زندگی می کنند 69 درصد نسبت به کودکان و نوجوانانی که در فاصله 600 متری خطوط زندگی می کنند بیشتر است.

حافظی گفت: آقای وزیر نیرو، اگر فقط یک مورد سرطان در این محدوده داشته باشیم نه تنها مدیریت شهری بلکه وزارت نیرو نیز شرعا باید پاسخگو باشد حتی اگر قانون بر کسی خرده ای نگیرد.

وی همچنین خواستار جابجایی پست فشار قوی خیابان گودرزی نیز شد و افزود: تردد کامیون ها و تریلی ها در خیابان باغ آذری زندگی را برای مردم مختل کرده است انتظار داریم پلیس راهور ممنوعیتی برای تردد این وسایل در این محدوده ایجاد کند.

احمد حکیمی پور رییس کمیته میراث فرهنگی نیز در خصوص این گزارش گفت : آنچه مشخص است بخشی از این مشکلات مربوط به خود مدیریت شهری است و باید این امر پیگیری شود که از ارائه گزارش قبلی تا کنون چه تعداد از مشکلات مربوط به خود مدیریت شهری حل شده است . البته برخی از مشکلات هم مربوط به دیگر دستگاه ها است که آن هم نیاز به پیگیری و اقدامات ما دارد . 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده مشخص شده که ۸۹ درصد مردم مطالبه احداث پایانه تاکسی و اتوبوس و نیز نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در این منطقه را دارند . 

وی افزود: هم اکنون ۸۷ درصد مردم این منطقه نیز خواستار استقرار کانکس پلیس هستند که این امر نشان از آن دارد که با تغییرات کوچک می‌توان رضایت عمومی مردم را به دست آورد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهروندان این منطقه از نداشتن بوستان مناسب رنج می برند، افزود: باید در راستای این امر اقدامات اساسی انجام شود.

سروری ادامه داد: در حال حاضر ۶۷ درصد مشکلات روشنایی بوستان های منطقه ۱۶ بر طرف شده است.

وی با بیان اینکه مشکل بافت های فرسوده منطقه ۱۶ یک سونامی بسیار نگران کننده است، یادآور شد: این امر همچنان در حال وقع است که باید قبل از رخ دادن اتفاق نگران کننده آن را حل کرد.

سروری بیان داشت: اگر مشکل بافت فرسوده را حل نکنیم باید با هزینه های بسیار بالا آن را درمان کنیم.

وی اظهارداشت: اگر تعامل با مجلس و دولت در خصوص حل مشکل بافت های فرسوده صورت نگیرد، همچنان در بافت های فرسوده مشکل خواهیم داشت.

در ادامه این جلسه جواد میرزا قلی شهردار منطقه 16 نیز گفت: با اینکه عمد ه مشکل این منطقه مربوط به بافت فرسوده می شود که تا کنون بیش از 30 درصد از بافت فرسوده موجود در منطقه نوسازی شده اند. 

وی ادامه داد : در یک مقایسه بین سال های 94 و 95 می توان دریافت شهرداری همیت ویژه ای برای نوسازی بافت فرسوده به اجرا گذاشته همچنان که در سال 94 میزان نوسازی بالغ بر 51 هزار متر مربع بوده و در سال 95 بالغ بر 95 هزار متر مربع . 

میرزا قلی افزود : ما آنچه را که در قالب برنامه و بودجه به ما ابالغ می شود را اجرا می کنیم و در این راستا 70 درصد مشکلات و موضوعات مطرح شده حل و فصل شده است . 

وی در پایان افزود : اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله اولویت های شهرداری می باشد که نسبت به آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار