پشت صحنه انتخاب شهردار اردبیل چه می گذرد؟
جریان نزدیک به احمدی نژاد دو کاندیدای در سایه در ترکیب هشت نفر کاندیدای کنونی دارد. دو کاندیدایی که یکی از آنها احتمالا شاه مهره جریان احمدی نژاد به رهبری براداران نیکزاد برای استمرار حضور در ساختمان شهرداری اردبیل خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 31 May 2015

عصر امروز یکشنبه در حالی پنج داوطلب باقی مانده برای ارائه برنامه به ساختمان شورا می روند که پشت صحنه به ظاهر آرام شورا ، بس متلاطم است.

به گزارش تابناک اردبیل، عصر دیروز قرار بود چهار کاندیدا به ارائه برنامه های خود بپردازند اما فراخوان غیرمنتظره فرمانداران دولت به وزارت کشور باعث شد که اکبر صمدی فرماندار فعلی نیر برای شنیدن سخنان رحمانی فضلی در مورد انتخابات به تهران برود و با یک غیبت ناخواسته مواجه شود. او البته امروز به همراه علیرضا سلیمانی ، فرید صالحی ، حمید لطف اللهیان و یاور وحدتی پور برای ارائه برنامه در شورا حضور خواهد یافت.

دیروز به ترتیب کلام اله صفری، سالار شاکر وابراهیم فتایی برنامه های خود را ارائه دادند تا امروز نوبت به پنج کاندیدای باقی مانده برسد اما حرف هایی از سوی برخی اعضای شورا زده می شود که معادلات را پیچیده تر می کند.

دیروز خوشبخت رئیس اصولگرای شورا از احتمال انتخاب شهردار خارج از جمع هشت کاندیدای باقی مانده سخن به میان آورد. برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند طیف اصولگرای شورا بدش نمی آید که جریان انتخاب شهردار را آنقدر طولانی کند که نوبت به استعفای سرداری و فیضی برای ورود به انتخابات فرا برسد و انتخاب شهردار در غیاب آنها نهایی شود.

از سوی دیگر برخی دیگر از اعضا از جمله اصلانیان و افسانه از لزوم دقت بیشتر برای انتخاب شهردار اردبیل خبر می دهند. دیروز حسین افسانه خواهان مذاکره با چهره های معروف تر شد.

محمد اصلانیان نیز از مذاکره با عباداله فتح الهی از مدیران سرشناس "اصولگرای اصلاح طلب" خبر داد که از مدیران شاخص مشگینی الاصل در شهرداری تهران است و سوابقی مانند شهرداری تبریز، شهرداری منطقه 19 تهران و در حال حاضر مدیر عاملی سازمان نوسازی شهرداری تهران را در کارنامه دارد . گویا فتح الهی ضمن ابراز علاقه به خدمت در زادگاهش اعلام کرده است که شهردار شدندش تنها برای دو سال، دردی از اردبیل دوا نمی کند.

در عین حال برخی اعضای اصولگرای شورا مرتبا اعلام می کنند که تنها دو سال از عمر این شورا باقی مانده است وبهتر است شهرداری انتخاب شود که برنامه دو ساله برای اداره شهر بدهد. شهری که ادعای کلانشهر شدن دارد.

دیروز البته اعضای شورای شهر اردبیل پس از بحث و گفتگو و رای گیری توافق کردند که فعلا فرآیند انتخاب شهردار در چارچوب هشت کاندیدای باقی مانده پیگیری شود.

حتی اگر بازی اینطور ادامه پیدا کند، باز هم جریان نزدیک به اعتدال در شورای شهر اردبیل با مشکل تعدد گزینه ها مواجه است. در حالی که برخی اعضای شورا می گویند شهرداری اردبیل در دو سال آینده به شدت نیاز به حمایت های مالی دارد و انتخاب شهردار باید با نظر استانداری انجام شود ، هنوز هیچ تحرک جدی از سوی استانداری برای رایزنی با اعضای شورای شهر رصد نشده است. شاید تعدد گزینه های نزدیک به جریان اعتدال دلایل این تعلل باشد.

و اما در مقابل به نظر می رسد اصولگرایان نزدیک به احمدی نژاد از برنامه منسجم تری برای تعیین سرنوشت کرسی شهردار اردبیل برخوردارند.

ابتدا نشریه اندیشه اردبیل به مدیر مسئولی قاسم محمدی از احتمال بازگشت اکبر نیکزاد به شهرداری خبر داد و در این باره به تحلیل و سناریو سازی پرداخت.

سپس خبرهایی غیر رسمی در مورد مذاکره طیف خاصی از جریان دولت سابق با کاظم دبیر منتشر شد تا این فرماندار سابق دولت احمدی نژاد با حضور در کرسی شهرداری اردبیل، قید شرکت در انتخابات را بزند و میدان را برای دیگر کاندیداهای این جریان در مرکز استان خالی و شاید هموار کند.

به گزارش تابناک اردبیل، با وجود آنکه نام اکبر نیکزاد و کاظم دبیر در بین هشت کاندیدای فعلی دیده نمی شود، اما نشریه جنت سرا به مدیر مسئولی دستباز معاون سیاسی وامنیتی استانداری در دولت سابق، دیروز کارنامه ای از سوابق آقای دبیر را منتشر کرده است.

نکته طلای تر آنکه جریان نزدیک به احمدی نژاد دو کاندیدای در سایه دیگر نیز در ترکیب هشت نفر کاندیدای کنونی دارد. دو کاندیدایی که یکی از آنها احتمالا شاه مهره جریان احمدی نژاد به رهبری براداران نیکزاد برای استمرار حضور در ساختمان شهرداری اردبیل خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار