به گفته میرشفیع معاون راههایی روستایی وزارت راه و شهرسازی، دولت 1500 میلیارد تومان اعتبار ویژه را آسفالت راههای روستایی 5 استان محروم و مرزی کشور از جمله استان هرمزگان در نظر گرفته است تا شاخص بهرمندی از راه روستایی مناسب در این مناطق رشد قابل ملاحظه ای بیابد.
کد خبر: ۴۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 05 June 2015
به گزارش تابناک جزیره، استان هرمزگان از معدود استان های کشور است که شاخص توزیع جمعیت در مناطق شهری و روستایی آن متفاوت با سراسر کشور بوده و نسبت جمعیت ساکن در مناطق روستایی آن از جمعیت ساکن در مناطق شهری بیشتر است.

به گفته جاسم جادری استاندار هرمزگان، بیش از 55 درصد از مردم هرمزگان در مناطق روستایی زندگی می کنند که در کل کشور این شاخص تنها در برخی از استان ها وجود دارد و هرمزگان در این زمینه منحصربفرد است.

در جریان سفر دو ماه پیش میرشفیع معاون راههای روستایی وزارت راه و شهرسازی به استان هرمزگان که از غرب این استان آغاز و پس از بازدید از راههای روستایی شهرستان های بستک، بندرلنگه و پارسیان (گاوبندی) و بدنبال آن بازدید از راههای روستایی بندرخمیر و بندرعباس و شرق هرمزگان، وی قول داد تا در قالب برنامه ویژه ای، دولت راهکاری اساسی برای رفع مشکل آسفالت راههای روستایی بیاندیشد.

بدنبال آن نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در قالب نامه ای به وزیر راه و شهرسازی از وی خواستند تا با توجه به وضعیت نامناسب هرمزگان به لحاظ بهره مندی از راه چه در حوزه بین شهری و چه راههای روستایی، اعتباری ویژه برای این مسئله در نظر گرفته شود تا هرمزگان به شاخص های کشوری در این زمینه دست یابد.

حاصل این پیگیری های مستمر بالاخره نتیجه داده است و وزارت راه بنا دارد تا در قالب اعتبار ویژه ای برای مناطق محروم و مرزی کشور از جمله استان هرمزگان، راه های روستایی را ساماندهی کرده و بیش از 5000 کیلومتر از این راهها را ساماندهی کند.

 بر همین اساس معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در بازدیداز راه های روستایی استان گیلان که روز گذشته صورت گرفته، از آسفالت 5 هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور در استان های  هرمزگان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان خبر داده و اعتبار آن را معادل 1500 میلیارد تومان عنوان کرده است.

وی همچنین به مرمت و بازسازی هفت هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور نیز تا پایان سال اشاره کرده و گفته است: روکش راه های روستایی و پرجمعیت کشور در اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش تابناک - جزیره هم اکنون 105 هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی در کشور وجود دارد که 91 درصد جمعیت روستایی کشور را تحت پوشش قرار می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار