پدر کویر شناسی ایران گفت: نزولات جوی نمی‌توانند کمبود آب را جبران کنند و شما تا ابد در این خشکسالی به سر خواهید برد.
کد خبر: ۴۶۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 28 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران با مهم شمردن بحران آب در منطقه لارستان گفت: مناطق جنوبی کشور باید به اندازه نزولات جوی که دارند آب مصرف کنند و هیچ گاه در زمینه مصرف آب خود را با مناطق شمالی مقایسه نکنند.


وی با اشاره به اینکه منابع آب ایران در دو بخش منابع آب زیر زمینی و سطحی تقسیم می‌شود، افزود: راه افتادن نهضت سد سازی در ایران سبب از بین رفتن تالاب‌ها و دریاچه‌ها شد.


کردوانی با بیان این که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته سطح کشت و تعداد کارخانه هایشان ثابت است، ادامه داد: در ایران سطح کشت را افزایش دادند و تا جایی که توانستند از آب‌ها بهره برداری کردند.


وی اظهار داشت: متاسفانه در بخش توسعه صنعت گمان می‌کنیم ساخت کارخانه‌های عظیم می‌تواند کمکی به توسعه باشد، غافل از این که ما آب نداریم وجود صنعت وابسته به آب است که متاسفانه مسئولان به این مساله بی توجه هستند.


پدر کویر شناسی ایران گفت: نزولات جوی نمی‌توانند کمبود آب را جبران کنند و شما تا ابد در این خشکسالی به سر خواهید برد.


کردوانی بیان کرد: جمعیت در حال افزایش است و انسان تن‌ها مصرف می‌کند و می‌پندارد که کشاورزی پیشرفته و صنایع بزرگ و دانشگاه‌ها را به وجود بیاورد و این در حالی است که هیچ گونه راه حلی برای مصرف بهینه آب ندارد.


پدر کویر شناسی ایران تصریح کرد: استفاده از آب به اندازه نیاز روزانه باشد و از هدر دادن آب هنگام ﺷﺴﺘﻦ ﻇﺮﻑ، ﻟﺒﺎﺱ، رفتن به ﺣﻤﺎﻡ، ﻣﺴﻮﺍﮎ زدن ﻭ. ﻭﺿﻮ، خودداری کنیم.


همایش بحران آب در بخش‌های بهره برداری مناسب از آب، بحران آب و خشکسالی، بحران آب و کشاورزی، شبکه‌های آبیاری و زه کشی، حفاظت از منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی و مدیریت حوضه‌ای و توسعه پایدار آب، با حضور پرفسور پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران در اوز برگزار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار