تابناک: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: فردی که از طریق اینترنت اقدام به سرقت از حساب بانکی یکی از شهروندان کرده و با پول‌های مسروقه کارت شارژ خریداری کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲ 14 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی به صورت اینترنتی از حساب وی برداشت کرده‌اند، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با اظهارات فرد شاکی بلافاصله پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات کارشناسان در فضای سایبر آغاز و سرانجام منشا این برداشت ها به دست آمد، لذا ماموران با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه، وی را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم همکار شاکی است، گفت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و عنوان داشت که پول‌های سرقتی را صرف خرید کارت شارژ کرده است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان، بیشترین پرونده‌های جرایم سایبری در استان را برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی اعلام کرد و افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از وقوع اینگونه سرقت‌ها از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر، جدا پرهیز کرده و در صورت بازگو کردن رمز بانکی نزد دیگران به سرعت نسبت به تغییر آن اقدام کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار