مدیر اتاق فکر استان اردبیل به ضرورت تشکیل شبکه نخبگان در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 14 June 2015
به گزارش  مهر، محمد حسن زاده در جلسه هم اندیشی مدیران عضو اتاق فکر اردبیل این اتاق را نیازمند جذب نخبگان علمی دانست و به ضرورت تشکیل شبکه نخبگان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اتاق فکر اردبیل دیرتر از سایر استان ها تشکیل شده است، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان بانی تشکیل این اتاق در نظر دارد ظرفیت اتاق فکر را در استان احیا کند.

مدیر اتاق فکر استان با تاکید به اینکه اتاق فکر همفکری نخبگان و دولت را دنبال می کند، تصریخ کرد: بر همین اساس طرح شکل گیری اتاق فکر به تمامی دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی عضو ابلاغ شده است.

حسن زاده با بیان اینکه اتاق فکر در جلسات ماهانه فرصت تبادل آرا و عقاید نسبت به مسائل و مشکلات استان را فراهم خواهد ساخت، ادامه داد: در عین حال نظرات و دیدگاه های مختلف اتاق به مسئولان و نهاد های اجرایی انعکاس خواهد یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی از اختصاص مکان مناسب برای اتاق فکر خبر داد و گفت: در عین حال اتاق فکر استان به صورت رسمی تعریف شده است.

مدیر اتاق فکر استان ابراز امیدواری کرد اتاق فکر فرصتی برای شناسایی و ارائه راهکار مشکلات استان فراهم سازد و ارتباط دانشگاه و نخبگان علمی با بخش دولتی را مستحکم سازد.

در این جلسه یکی از اعضای اتاق فکر استان نیز این اتاق را کانال غیر رسمی و غیر دولتی در طرح مشکلات و راهکار ها دانست و گفت: در عین حال که دستگاه های اجرایی از کانال های رسمی نسبت به انعکاس برنامه های خود اقدام می کنند، اتاق به صورت غیر رسمی به ارائه راهکار و پیشنهاد توجه دارد.

حبیب ابراهیم پور از جمله پیشنهادات بهبود فعالیت اتاق فکر را معرفی گسترده اتاق عنوان و اضافه کرد: در عین حال عضویت مدیر اتاق در شورای ادرای استان می تواند وجه رسمی تر به فعالیت این نهاد ببخشد.

وی به ضرورت بهره گیری بهینه از ظرفیت نخبگان اشاره کرد و افزود: هفت گروه تخصصی شامل اقتصادی، بهداشت و سلامت، اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست، سیاست داخلی، سیاست خارجی و علم و فن آوری برای فعالیت اتاق پیش بینی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار