عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شیراز گفت: از مسئولان میراث فرهنگی استان فارس درخواست می‌کنیم به جای رسانه‌ای کردن اختلافات خود با مدیریت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع)، طی نشستی صمیمانه مشکل خود را جهت حل و فصل چند منزل مخروبه پایان دهند.
کد خبر: ۴۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 16 June 2015

تابناک فارس به نقل از ایسنا: منطقه فارس، محمدرضا هاجری در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: تعریض، بهسازی و بازسازی راه‌های دسترسی مناسب به سومین حرم اهل بیت(ع) باید در دستور کار جدی مدیریت حرم، میراث فرهنگی، شهرداری و راه و شهرسازی قرار گیرد. غفلت از این مطالبه عمومی از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و با جنجال و هوچی‌گری، هیچکس راه به جایی نخواهد برد و بهتر است در این راستا با تدبیر و منطقی‌تر وارد شود.

وی با اشاره به تداوم آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی خصوصا منطقه حفاظت‌ شده بمو، واگذاری نگهداری این عرصه به مردم را یکی از راهکارهای موثر برای پیشگیری از بروز این‌گونه حوادث شد و توضیح داد: برای چندمین بار در طول چند ماه گذشته، شاهد آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده بمو بودیم و بسیاری از گونه‌های گیاهای منطقه طعمه حریق شد، اما در طرف دیگر جاده پارک بمو و مناطقی که در دست مردم است، شاهد باروری و سرسبز بودن اراضی هستیم.

هاجری تاکید کرد: اگر محیط زیست به مردم باوری برسد و به مردم اعتماد و اطمینان کند و در امر حفاظت و نگهداری محیط زیست از مردم بهره ببرد، می‌تواند با اندیشیدن مکانیزمی ضمن حفظ مالکیت، حفاظت بخش‌هایی از بمو را به مردم واگذار کند. این اقدام ضمن کمک به تولید و ایجاد فرصت شغلی، امکان حفاظت بهتر از این عرصه‌ها را فراهم می‌کند.

عضو شورای اسلامی شیراز همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصت نابی برای بندگی و استفاده از معنویت و ارتقا وضعیت فرهنگی جامعه دانست و اظهار کرد: طراحی فضای معنوی شهر مقدس شیراز متناسب با شأن ماه مبارک رمضان بر تمامی مدیران و فعالان فرهنگی، ضروری است.

وی درخواست کرد، مجالس انس با قرآن و کسب معارف قرآن در اولویت فعالیت‌های فرهنگی تمامی دستگاه‌های فرهنگی شهر از جمله اداره‌ها و سازمان‌های شهرداری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، خواستار جلوگیری از شایعه‌سازی در خصوص احتمال ماندن یا رفتن مدیران در فارس و شیراز همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شد و تاکید کرد: این شایعات، ثبات مدیریت‌ها را با مشکل مواجه کرده و روحیه یاس و ناامیدی را در جامعه دامن می‌زند.

هاجری از آنچه تب سفرهای خارجی نزد مسئولان عنوان می‌کرد، انتقاد و تاکید کرد: بعضی تبدیل به مارکوپولو شده‌اند غافل از اینکه گزارش سفرهای پرتعداد خارجی و داخلی از طریق سایت‌ها و پیامک‌ها، همچون سوهان، روح و روان شهروندان را می‌خراشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار