تالاب های استان اردبیل به دلیل غفلت با خطر مواجه شده اند و اکنون با خشک شدن تالاب پته خور زنگ خطر برای دیگر تالاب ها نیز بلندتر از گذشته به صدا درآمده است .
کد خبر: ۴۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 17 June 2015

به گزارش ایرنا، 46 تالاب در استان اردبیل وجود دارد که نیازمند توجه بوده و حتی برخی از آنها نیاز به حراست ویژه دارند و در صورت تداوم غفلت ها از سوی دولت و مردم سرنوشت رو به موت تالاب پته خود در انتظار آنها نیز می باشد.

تالاب پته خور در شهرستان نمین در شرق اردبیل از سال های گذشته محل عبور و زمستان گذرانی پرندگان کنار آبزی بوده که نمونه آن پرنده مهاجر درنای سیبری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: تالاب پته خور که از تالاب های با ارزش استان اردبیل می باشد به دلیل غفلت و بی توجهی در سال های اخیر در معرض نابودی کامل قرار گرفته است.

به گفته وی ، از دهه 80 به بعد برخی تالاب ها از جمله تالاب پته خور روند نابودی تدریجی خود را سپری می کند طوری که در این مدت آب آن خشک شده و تالاب به وضعیت نامطلوب و وخیمی افتاده است.

او اظهار کرد: با بسته شدن آبراه های این تالاب که ضرورت احیای آن امروز بیشتر احساس می شود باید به سمتی حرکت کنیم تا این تالاب با برنامه ریزی های درست جان تازه ای گرفته و به تدریج احیا شود.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل افزود: با نابودی این تالاب وضعیت زیست محیطی اطراف این منطقه به حالت وخیم افتاده و آلودگی ها و برخی دغدغه های زیست محیطی نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت از محیط زیست استان اردبیل ، موسوی همچنین با انتقاد از نحوه نادرست دفن زباله ها و عدم اجرای مدیریت صحیح پسماند در این منطقه بیان کرد: در احیای تالاب و توجه به حقابه زیست محیطی آن باید تلاش کنیم.

انتهای پیام /
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار