معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان برنامه فرهنگسراهای همدان در اوقات فراغت را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 19 June 2015

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: هدف اصلی برپایی فرهنگسراها در شهرها ارائه خدمات فرهنگی و هنری به شهروندان بوده که در این راستا در تابستان 94 برنامه‌های خوبی تدوین و اجرایی شده است.

به گزارش فارس؛ محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: یکی از اهدافی که مدیران شهری در برپایی و ایجاد فرهنگسرا دنبال می‌کنند ارائه خدمات متنوع فرهنگی و هنری برای خانواده‌ها و شهروندان بوده و هست.

وی افزود: فرهنگسراها معمولاً در نقاطی برپا می‌شوند که شرایط جذب عامه مردم از محلات مختلف وجود داشته باشد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با بیان اینکه در چند سال اخیر این معاونت در احیای فرهنگسراهای قدیمی اقدامات خوبی را داشته اضافه کرد: در حال حاضر همه فرهنگسراهای شهر همدان در تمام فصول سال دارای برنامه و کلاس‌های آموزشی هستند.

وی ادامه داد: تابستان امسال علاوه بر برنامه‌هایی که برای فرهنگسراها در سطح شهر تدارک دیده شده دو فرهنگسرای مهم شهر نیز کلاس‌های متنوعی را برگزار می‌کنند.

بیاناتی با اشاره به اینکه این دو فرهنگسرا به لحاظ موقعیت مکانی در نقاط پرجمعیت شهر قرار گرفته‌اند تصریح کرد: فرهنگسراهای تاریخ و تمدن در میدان عین‌القضات و همچنین فرهنگسرای مهر در شهرک ولیعصر(عج) دو مکان فرهنگی هستند که برنامه‌های متنوعی برای تابستان امسال در نظر گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در فرهنگسرای تاریخ و تمدن به لحاظ فضایی که وجود دارد تنوع کارگاه‌های آموزشی به مراتب بیشتر است و سعی شده آموزش برای همه سنین در نظر گرفته شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: در این فرهنگسرا در فصل تابستان کلاس‌هایی با محور صنایع دستی شامل روبان‌دوزی، بافتنی، پته‌دوزی، تابلو فرش، سرمه‌دوزی، عروسک‌بافی، خیاطی، تذهیب و چرم‌دوزی برپا شده است.

وی گفت: در این بخش کلاس‌های معرق چوب، نقاشی روی سفال، میناکاری، منبت و پیکرتراشی، معرق شیشه و کاشی، تراش سنگ‌های قیمتی، سفال و نقش برجسته نیز در نظر گرفته شده است.

بیاناتی با اینکه در کنار کارگاه‎‌هایی که بیشتر مربوط به صنایع دستی بوده کلاس‌ آموزشی دیگر هم در نظر گرفته شده تصریح کرد: آموزش روخوانی و تجوید قرآن، احکام، نهج‌البلاغه، عکاسی، رایانه در سطوح مختلف، کار در اینترنت، نقاشی، خوشنویسی و زبان‌ انگلیسی از دیگر کلاس‌های این فرهنگسرا است.

وی افزود: کلاس‌های ویژه‌ای برای بانوان هم شامل آشپزی، آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین سفره‌آرایی در نظر گرفته شده که با استقبال خوب شهروندان مواجه است.

به گفته معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان، کتابخانه این فرهنگسرا به صورت تخصصی کتب همدان‌شناسی، معماری و شهرسازی را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این کلاس‌ها به نشانی بلوار علویان، نبش بلوار الوند، جنب مسجد آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 34244345 تماس حاصل کنند.

بیاناتی در ادامه با بیان اینکه در فرهنگسرای مهر خدمات ارائه شده به صورت کارگاهی انجام می‌شود ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی، مشاوره و سلامت، آموزش زبان انگلیسی (کودکان و بزرگسالان)، آموزش خیاطی ویژه بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین کارگاه‌های آموزش روخوانی، روانخوانی و قرائت قرآن، رایانه در سطح مقدماتی و پیشرفته و آموزش نقاشی در سبک‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان افزود: چهار کارگاه آموزشی روبان‌دوزی، قالیبافی، سرمه‌دوزی و سفره‌آرایی از دیگر برنامه‌های این مکان فرهنگی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انجمن ادبی شهید آوینی به عنوان یکی از انجمن‌های فعال همدان در این فرهنگسرا مستقر است یادآور شد: کتابخانه این فرهنگسرا با در اختیار داشتن کتاب‌های کنکوری، کمک‌درسی، تاریخی و رمان اعضای فعالی را جذب خود کرده است.

بیاناتی ادامه داد: علاقه‌مندان به استفاده از این کلاس‌ها می‌توانند به نشانی شهرک ولیعصر(عج)، ایستگاه سوم اتوبوس، کوچه گلستان، جنب بوستان مهر مراجعه کرده و با با شماره تلفن 34276996 تماس حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برپایی این کلاس‌ها در اماکن فرهنگی وابسته به شهرداری در راستای آموزش‌های علمی تخصصی شهروندی است تا بتوانیم اقدامی در غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان انجام دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار