مدیر علمی طرح آمایش سرزمینی ایلام با بیان اینکه ایلام به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های اجتماعی، جزو استان‌های اول کشور است، گفت: باید رویکردی اتخاذ شود تا قابلیت‌های این استان جنبه اجرایی پیدا کنند.
کد خبر: ۵۱۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰ 26 October 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛خدر فرجی‌راد در نشست ستاد آمایش سرزمین استان ایلام، اظهار کرد: این استان از لحاظ سطح سرمایه اجتماعی در کشور رتبه 15 را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: استان ایلام از نظر وجود منابع عظیم انرژی، نیروی انسانی و بخش آب و خاک دارای ظرفیت‌های بسیاری است ولی تاکنون از این استعدادها به خوبی بهره‌برداری نشده است .

استاندار ایلام اضافه کرد: به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های اجتماعی ایلام جزو استان‌های اول کشور است اما با وجود ظرفیت و پتانسیل‌های موجود خاص از نظر دستاورد توسعه جزو استان‌های آخر کشور بوده و دلیل این امر استفاده نکردن از این مواهب و استعدادهاست .

مدیر علمی طرح آمایش سرزمینی ایلام تصریح کرد: باید رویکردی اتخاذ شود تا این قابلیت‌ها جنبه اجرایی پیدا کند، گسترش عدالت اجتماعی، حفاظت محیط زیست و از همه مهمتر رفع محرومیت‌ها در نقاط شهری و روستایی از جمله اصولی است که برنامه آمایش استان بدنبال آن است .

فرجی‌راد ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در راستای اجرای طرح آمایش بتوانیم استانی شکل گیرد که بهره‌برداری بهینه از منابع ایجاد و نیازهای خود را تامین کند .

وی در پایان یکی از مشکلات موجود استان را نبود اطلاعات دقیق از وضعیت دستگاه‌های اجرایی ذکر کرد و گفت: بسیاری از آمارها مربوط به سال 85 است که می‌طلبد نسبت به دریافت اطلاعات جدید اقدام شود.

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار