اختصاصی تابناک/
جلسه فرهنگ سازی سینما،مردم و مسئولین شهرستان کهگیلویه با حضور فرمانداران شهرستان های کهگیلویه،شهرستان لنده و جمعی از اعضای شورای اداری در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 05 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه ضمن گلایه مندی از صحبت های یکی از مسئولان استانی در مورد اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ سالن سینمایی نداریم، اظهار داشت: خوشبختانه سینما دهناد دهدشت که نوستالژی جوانان دهه شصتی است همچنان در این شهرستان فعالیت دارد.
وی گفت: متأسفانه تا زمانی که قانون کپی رایت نبوده و سرعت اینترنت و بارگذاری فیلم ها مثل شرایط کنونی نبود سالن های سینما رونق داشت.
سید ایرج کاظمی جو بیان کرد: فیلم های روز سینما که در شهرهای بزرگ بر روی پرده سینما می رود،در سینمای شهر دهدشت نیز به روی پرده میرود،اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی و وجود مانیتورهای بزرگ سینما در خانه در منازل مردم،تماشای فیلم های روز در سالن های سینما مورد استقبال عمومی قرار نمی گیرد و چنین عاملی باعث شکست سالن های سینما در سراسر کشور خصوصأ در شهر دهدشت شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: در این شرایط وانفسا به لحاظ شرایط سینما دهناد دهدشت که برای مردم شهرستان یک نوستالژی می باشد، به مبحث فرهنگ و هنر توجه ویژه ای شود تا فرهنگ سینما رشد کند و اجازه ندهیم که بر اساس رسالتی که بر دوش ماست تنها سالن سینمای شهرستان و استان با بحران مواجه شده و رو به فراموشی بسپارد.
کاظمی جو در پایان صحبت های خود گفت: در اینجا جمع نشدیم که آخرین میخ را بر تابوت سینما دهناد بکوبیم بلکه انتظار داریم با توجه به شرایط فعلی همه مسئولین با وحدت و همکاری بیشتری سینما را نگه داریم و تدابیری اندیشیده شود که مخاطب با سینما آشتی کند.
مدیریت سینما دهناد شهر دهدشت در این جلسه گفت: در ابتدای شروع کار سینما شروع بسیار خوبی داشت اما متأسفانه بعد از چند سال این پیشرفت رو به افول گذاشت.
در ادامه به دلیل عدم استقبال از سوی مردم طبق مصوبات شهرداران و فرمانداران گذشته تصمیم بر بهسازی و نوسازی سالن سینما نمودیم اما در نیمه های کار بنا به قانون تغییر مدیران،نوسازی سالن نیمه کاره ماند و با هزاران مشقت و گرفتن وام توانستیم سینما را مجددأ راه اندازی کنیم اما تا به امروز هیچ خروجی مناسبی برای من نداشت.
دهناد افزود: من خودم را همه جور وقف فرهنگ شهرستان نمودم و چون فرهنگ دوست و علاقمند به انجام کار فرهنگی هستم و از طرفی چون دوست ندارم بگویند در شهر دهدشت سالن سینمایی وجود ندارد،علیرغم همه مشکلات موجود تاکنون در این شهرستان ماندم.
وی ادامه داد : حقیقتأ با چنین شرایطی من دیگر کششی ندارم و مایل به ادامه کار نیستم و از مسئولان خواهشمندم یا جهت بهبود چنین فعالیت فرهنگی چاره اندیشی کنند و یا به بنده اجازه دهند سالن سینما را تغییر کاربری بدهم.
زارعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده گفت : در خصوص همکاری با آقای دهناد،تمام همکاری لازم را انجام خواهیم داد و بهترین مکان های لازم جهت نصب بنر فیلم های سینمایی در شهرستان لنده را در اختیار ایشان قرار می دهیم.
فرماندار شهرستان لنده در این جلسه اظهار داشت: سینمای شهرستان بخشی از هویت فرهنگی ماست و نیازمند همکاری همه جانبه است،هرچند که در بحث افت مخاطبان سینما در سراسر کشور چنین مشکلی وجود دارد و مختص به شهر دهدشت تنها نیست.
دارا کربمی نژاد گفت: اگر من فرماندار این شهر باشم مشکلات آب،برق و گاز سینما دهناد را به مدت ۲سال مجانی می کنم.
وی در ادامه بیان کرد: انجام کار فرهنگی هزینه دارد و باید پای کار ایستاد.
کریمی نژاد در پایان صحبت های خود گفت: سینما دهناد دهدشت را میتوان نجات داد و آن هم نیازمند تلاش و همکاری همه مدیران کهگیلویه بزرگ است و به یک عزم همگانی نیاز است در غیر اینصورت باید مثل دیگر شهرستان های استان سینما را حذف کنیم.

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار