رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معاون و کشاورزی شیراز با اشاره به اینکه قاچاق در کشور حتما سازمان یافته است و به شدت هم به اقتصاد کشور ضرر می زند، افزود: خنده دار است که بگوئیم که همه قاچاق کشور توسط کولبر می آید.
کد خبر: ۵۲۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 08 November 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان:جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معاون و کشاورزی شیراز امروز (17 آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده برنامه های هفته صادرات در فارس اجرا می شود، گفت: وضع صادرات استان نسبت به سال های گذشته وضع مناسبی دارد.
 
وی با یادآوری این مطلب امید است با رفع مشکلات کسب و کار در کشور، قدم های بزرگی در راستای صادرات غیر نفتی داشته باشد، اظهار داشت: موضوع یکسان سازی نرخ ارز، در دستور کار دولت هست اما چندین سال است که قول می دهند ولی اجرایی نمی شود.
 
رازقی با تاکید بر اینکه ما بیشتر وارد کننده هستیم تا صادر کننده، اضافه کرد: هراس یک پارچه کردن نرخ ارز از اینست که قیمت اقلام وارداتی زیاد شود و نرخ ارز باید بر اساس تفاضل تورم داخلی و خارجی تدوین شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا زمانی که نظام بانکی کشور اصلاح اساسی نشود، این مشکل وجود دارد، یادآور شد: تولید کننده ما چگونه باید با رقبای خارجی خود که نظام بانکی آنها با نرخ کمتر از پنج درصد سود اخذ می شود، رقابت کند، اظهار داشت: نظام مالیاتی ما هم نظام عادلانه ای نیست، با مالیات ارزش افزوده، تولیدکنندگان عمله بی جیره و مواجب دریافت مالیات شده اند.
 
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه سیاست برای نظام مالی تصمیم می گیرد، تا زمانی که اقتصاد تصمیم گیر نشود، وضع همین است و باید جای سیاست و اقتصاد در سیستم تصمیم گیری مالی و اقتصادی عوض شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما به صادرات امروز استان و کشور افتخار نمی کنیم، افزود: رسانه ها هم به رسالت خودشان عمل نمی کنند، واقعیت های مملکت باید از رسانه اعلام شود، کاش می گذاشتند پنج سال اقتصاد برای بحث مالی کشور تصمیم گیری کنند.
 
وی با یادآوری این مطلب که امروز تولید توجیه اقتصادی ندارد، اضافه کرد: تولید اگر برای تولید کننده سود داشته باشد، کیفیت خوب هم اجرا می شود، در بخش مسکن حمایت انجام شد و دیدیم که رونق هم ایجاد شد.
 
رزاقی در خصوص بازار قطر و روسیه گفت: حق ایران کل بازار قطر بود اما سهم ایران از این بازار خیلی کمتر است، فارس تنها استانی بود که در خصوص بازار قطر وارد شد، مشکل اینست که حمایت نمی شود راه زمینی، هوایی و ریلی دست ما نیست، دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند تا صادرات شکل بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه قاچاق در کشور حتما سازمان یافته است و به شدت هم به اقتصاد کشور ضرر می زند، افزود: خنده دار است که بگوئیم که همه قاچاق کشور توسط کولبر می آید.
 
رزاقی افزود: اقتصاد کشور نیاز به جراحی بسیار عظیم شود، هر روز هم که دیر شود، وضع این بیمار خطرناک تر است برای این جراحی اتحاد و همدلی همه مدیران ارشد نظام داشته باشند و باید مردم را نسبت به دردی که این جراحی دارد را مطلع کنند، پول و ثروتی در کشور ایجاد نمی شود که بخواهند وعده رفاه به مردم دهند، متاسفانه به جای آنکه اقتصاد سوار بر سیاست باشد، سیاست بر اقتصاد سوار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار