رئیس اداره دامپزشکی بویین‌زهرا:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: یکی از قصاب‌های متخلف این شهرستان که اقدام به کشتار غیرمجاز یک رأس گوسفند کرده بود به پرداخت 15 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۵۲۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 26 November 2017
مهدی مهرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین در تشریح این خبر گفت: پیرو بازدیدهای مکرر از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی، همکاران این اداره پس از مشاهده کشتار غیرمجاز و اعمال قانون، پرونده تخلف قصاب متخلف را به مراجع قضایی ارجاع دادند که قاضی پرونده با در نظر گرفتن اهمیت موضوع، نامبرده را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت سیستم قضایی به تخلفات مرتبط با بهداشت و سلامت در جامعه، شاهد برخورد قاطع آن‌ها در موارد تخلفات بهداشتی مرتبط با حوزه دامپزشکی هستیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: باوجود موارد مطروحه در جلسات مشترک با عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی، تذکرات و شکایات متعدد، هنوز هم شاهد هستیم عده‌ای سودجو، صرفاً برای به دست آوردن سود بیشتر، سلامت عموم مردم را به خطر می‌اندازند و باوجود تأکید دامپزشکی بر کشتار دام در کشتارگاه، به دلیل نگهداری لاشه‌های کشتار شده برای بی‌اثر شدن عامل بیماری تب کریمه کنگو و تأمین شرایط بهداشتی کشتار، همچنان بر تخلف خود اصرار ورزیده و اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه می‌کنند.

مهرزاده ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات به عموم مردم توصیه کرد از خرید گوشت‌های فاقد لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و به تاریخ انقضای درج شده روی لاشه‌ها دقت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار