معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي بر ضرورت تنظيم کمباين‌ها و صدور کارت معاينه فني قبل از ورود به مزرعه به منظور جلوگيري از ريزش بيش از حد محصول تاکيد کرد.
کد خبر: ۵۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۸ 29 June 2015
به گزارش خبرنگار ما ، ايوب ايراني فام در جلسه کارگروه آب، کشاورزي و منابع طبيعي شهرستان چاراويماق با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به فرارسيدن فصل برداشت گندم، تنظيم کمباين‌ها و صدور کارت معاينه فني و نظارت دقيق توسط کارشناسان جهاد کشاورزي بايد مد نظر قرار گيرد و هر کمبايني که کارت معاينه فني نداشته باشد حق ورود به مزرعه را ندارد و با تنظيم به موقع کمباين‌ها از ريزش بيش از حد محصول جلوگيري خواهد شد.

وي با بيان اينکه هماهنگي کامل با شرکت غله استان و اداره تعاون روستايي جهت خريد گندم صورت گرفته است ادامه داد: هدف اصلي اداره تعاون روستايي حمايت از گندم کاران خرد و جزء هست و کشاورزان عمده بايد گندم‌هاي خود را به سيلو تحويل نمايند.

ايراني فام ادامه داد: شهرستان چاراويماق ازلحاظ ارتقاء درجه و ضريب مکانيزاسيون نيز با رشد قابل ملاحظه اي همراه بوده و توانسته است همانند سال‌هاي قبل از لحاظ جذب تسهيلات مکانيزاسيون رتبه اول را با جذب 73 ميليارد ريال از محل خط اعتباري مکانيزاسيون کسب نمايد.

وي افزود: امسال نيز اعتبار لازم جهت خريد ادوات کشاورزي ازجمله خاک ورزها با هماهنگي صورت گرفته با بانک کشاورزي به‌صورت خط اعتباري مکانيزاسيون فراهم گرديده است.

ايراني فام ادامه داد: با توجه به کاهش منابع آبي و بحران کم آبي در استان و تنش خشکي بخصوص در اراضي ديم، روي آوردن به کشاورزي حفاظتي و استفاده از ادوات خاک ورز حفاظتي باعث حفظ رطوبت و مواد آلي خاک و جلوگيري از فرسايش بادي و آبي مي‌گردد و استفاده از اين دستگاه‌ها باعث افزايش حداقل 30 درصدي توليد خواهد شد.

وي با بيان اينکه با عنايت به انجام عمليات به زراعي در شهرستان چاراويماق تنش خشکي تأثير اندکي در توليد محصول استراتژيک گندم داشته است افزود: با توجه به امکانات کم و ظرفيت کم انبارهاي شهرستان چاراويماق جهت ذخيره گندم خريداري شده، لازم است با هماهنگي شرکت غله استان آهنگ حمل گندم خريداري شده افزايش يابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار