کهگیلویه و بویراحمد؛
۵۰ درصد بافت شهری و ۶۰ درصد بافت روستایی شهرستان کهگیلویه فرسوده است.
کد خبر: ۵۴۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ 28 December 2017

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، فرماندار کهگیلویه با بیان این خبر گفت: بیشتر این بافت‌ها با کمترین زمین لرزه به‌صورت کلی تخریب می‌شوند و به مقاوم سازی و بازسازی نیاز دارند.

علی پوزش افزود: تسهیلات بهسازی و بازسازی مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون ریال است. وی با اشاره به بافت ۴۴ هکتاری تاریخی دهدشت گفت: زندگی خانوار‌های زیادی در این بافت با خطر مواجه است.

پوزش با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه در برابر کوچک‌ترین بلایای طبیعی آسیب پذیر است اضافه کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی برای مقابله با حوادث احتمالی برای مدیران ضروری است.

شهرستان کهگیلویه با ۱۳۱ هزار نفر جمعیت دارای چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان است. ۴۵ درصد از جمعیت شهرستان کهگیلویه در ۳۶۵ روستای بزرگ و کوچک سکونت دارند.

دریافت بودجه و تسهیلات با سودهای پایین یکی از مواردی است که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی میتواند برای بازسازی بافت های قدیمی شهرستان انجام دهد.

در سال گذشته، تاجگردون نماینده گچساران و باشت در اقدامی جهادی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار اهالی محله لبنان و دیگر نقاط بسیار فرسوده گچساران اختصاص داد و بطور کلی بافت فرسوده گچساران را با کمک خود مردم بازسازی نمودند.

حال می طلبد برای بازسازی بافت های فرسوده شهرستان کهگیلویه نماینده مردم هر چه در توان دارد در طبق اخلاص بگذارد و خود به کمک مردم بشتابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار