مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اشاره به معضل اساسی تامین آب روستایی در این استان، گفت : در 10 روستای شاهرود و دامغان منابع زیرزمینی و سطحی کافی برای تامین آب وجود ندارد.
کد خبر: ۵۴۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 07 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، منصور کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون هفت روستا در منطقه خارتوران شهرستان شاهرود و سه روستا در جنوب دامغان از طریق تانکر آبرسانی می شود.


وی اظهارداشت : براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، بیش از یکهزار و 500 نفر در این مناطق زندگی می کنند که برای رفع مشکل کم آبی در این منطقه باید در کمترین زمان ممکن اقدام کرد.


وی خاطرنشان کرد : با توجه به فقدان منابع مناسب آب سطحی و زیرزمینی، روستاهای کویری سمنان مانند سرکویر، فرینو، حجاج، خارتوران با مشکل کمبود آب مواجه است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان اضافه کرد : اکنون برای رفع مشکل کم آبی استفاده بهینه از منابع آبی موجود و اجاره چاه‌های کشاورزی مناطق روستایی در شاهرود و دامغان در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته است.


کشاورزیان تصریح کرد : براساس ارزیابی های انجام شده، حتی در 100 کیلومتری روستاهای خارتوران شاهرود و جنوب دامغان منابع آب سطحی و زیرزمینی وجود ندارد و امکان حفر چاه های عمیق به دلیل افت محسوس آبهای زیرزمینی امکانپذیر نیست.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد : شرکت آب منطقه ای سمنان برای رفع این چالش اساسی در کمترین زمان ممکن چاره اندیشی می‌کند و اگر این روند ادامه یابد، شاهد پدیده مهاجرت ساکنان و خالی شدن منطقه از جمعیت در این مناطق خواهیم بود.


284 روستاهای استان بیش از 700 هزار نفری سمنان با استفاده از 33 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار