مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان کرمان گفت:در حال حاضر این انجمن با ایجاد واحد‌های اشتغال و تولیدی در حوزه‌های مختلف به طور مستقیم برای ۸۲ زندانی شغل فراهم نموده است.
کد خبر: ۵۵۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶ 28 January 2018

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرماناکبر افضلی در جلسه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان کرمان گفت: دغدغه هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان کرمان همواره توانمند سازی و کمک به وضع مالی مددجویان و بهبود وضعیت معیشتی آنان و خانواده شان بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای زندانیان یک حرکت جهادی است که می‌تواند نقش برجسته‌ای در رونق اقتصاد وتولید داخلی و همچنین کاهش جرائم داشته باشد.

افضلی به اقدامات انجام شده در خصوص اشتغال زندانیان و خانواده آنان اشاره کرد و افزود: ۳۱ نفر از زندانیان زن رای باز وهمچنین ۷ نفر از همسران زندانیان در کارگاه‌های خیاطی، پته دوزی وتولید لحاف وتشک در حال کار و درآمدزایی هستند.

وی ادامه داد:۴۵ نفر از زندانیان مرد رای باز نیز در حوزه‌های مختلف از جمله مزرعه کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی، کارگاه بلوک زنی، نانوایی، فروشگاه مواد غذایی وچاپخانه مشغول به کار شده اند.

افضلی عنوان کرد: هر شغل جدیدی که به اشتغال زندانیان اضافه می‌شود، هزینه‌های نظام را برای مدیریت بر آسیب‌های اجتماعی پائین می‌آورد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد خیران برای اشتغال زندانیان بعد از خروج نیز نگاه خیرانه داشته باشند، گفت: اگر به زندانی بعد از تحمل حبس، تسهیلاتی تعلق بگیرد و مشغول به کار شود، قطعا کمتر به دنبال بزه خواهد رفت.

افضلی با اشاره به اینکه تمام اقدامات اصلاحی وتربیتی در راستای بازگشت آبرومند مددجو به یک زندگی سعادتمند و شرافت مندانه صورت می‌پذیرد، بیان داشت:مردم بهتر است زندانی را بعد از آزادی به عنوان فرد جدید در جامعه بپذیرند، زیرا او دیگر یک شهروند عادی است و باید نوع نگاهمان را به این قشر تغییر دهیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های بی دریغ رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان کرمان، بیان داشت: انجمن حمایت یک موسسه عام المنفعه و خیریه است که بدون بودجه دولتی و با همکاری هیات مدیره و کمک خیرین و مسئولان اداره می‌شود.

انتهای پیام/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار