با رای اکثریت اعضای شورای شهر اردبیل سید غنی فروزان عضو جدید شورای شهر اردبیل به عنوان سخنگوی پارلمان محلی اردبیل انتخاب شد.
کد خبر: ۵۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 02 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، چهارشنبه شب در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که مسئولیت دو عضو مستعفی شورای شهر به اعضای جدید واگذار می‌شد سمت سخنگوی شورای شهر اردبیل که متعلق به محمد فیضی بود با استعفای وی برای انتخاب سخنگوی جدید به رای گذاشته شد و از بین دو گزینه سید غنی فروزان و ولی نعمتی، سید غنی فروزان به عنوان سخنگوی شورای شهر اردبیل در دو سال باقیمانده از عمر پارلمان محلی انتخاب شود.

در رقابت ناصر ناطق درآبادی و علیرضا سلیمانی برای عضویت کمیسیون تجدید نظر ماده 100 همچنان رای شش به هفت زمینه‌ای را فراهم کرد تا این بار سلیمانی راهی این کمیسیون شود و ناطق درآبادی از راهیابی به آن عقب بماند.

در ادامه تقسیم مسئولیت‌های دو عضو سابق شورای شهر بین اعضا عضویت در شورای پسماند، ‌اتاق فکر شهرداری و ریاست کمیسیون ایثارگران، ‌تحول اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به سید غنی فروزان رسید.

در این جلسه همچنین ناطق درآبادی عضویت در شورای پژوهشی، کمیته تحول آموزشی و توانمندی نیروی انسانی و تحول اداری را عهده‌دار شد و لیلا تقوی نیز به عضویت شورای نامگذاری درآمد.

در این جلسه که مباحث مختلفی در بین اعطای مسئولیت‌های جدید مطرح شده و همچنان سایه رای 6 به هفت بر شورا فضای متفاوت بخشیده است علی هدایتی از اعضای شورای شهر خواست تا همان مسئولیت‌های اعضای سابق را به اعضای جدید بدهند تا بدون رای‌گیری در فضای مناسب این اعطای مسئولیت انجام شود.

حسین افسانه دیگر عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه باید تکلیف کمیسیون‌ها و مسئولیت دو عضو جدید شورا با رای‌گیری انتخاب شود، اظهار کرد: آنهایی که امروز مدام از مرام و مردانگی سخن به میان می‌آورند حاضر نیستند حتی یک روز مسئولیتشان را به دیگران ببخشند.

وی افزود:‌ به نظر بنده هر کس در هر مسئولیتی باید تا لحظه آخر به تکلیف و قسمی که خورده پایبند باشد و از انجام مسئولیت طفره نرود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که تقابل افسانه با شاکر کاملا مشهود بود، سالار شاکر را به واکنش وادار کرد تا اعلام کند آنهایی که در مسئولیت خود حتی 10 دقیقه روی انجام ماموریت در صندلی خود ننشسته‌اند بهتر است از احساس مسئولیت و تعهد سخن به میان نیاورند.

اما این جنگ و جدال‌ها بر سر انتخاب مسئولیت جدید برای دو عضو جدید شورا واکنش ناصر ناطق درآبادی را به همراه داشت که گفت: ما با هیچ کس طرف حساب نیستیم بلکه همه اعضا با هم همدل و همزبان هستند و بنده امیدوارم بدون باندبازی و وابستگی به هیچ گروه و جناحی بتوانم با عقل و منطق کارها را به پیش ببرم.

وی ادامه داد: بنده این مسئولیت‌ها را نه تزئینی و نه تشریفاتی می‌دانم که بخواهم دست از آنها بکشم بلکه بنده از اول اعلام کرده‌ام که علاقمند به حضور در کمیسیون تجدید نظر ماده 100 هستم.

عضو جدید شورای شهر اردبیل در پاسخ به برخی اظهارنظرها در شورا در تقسیم مسئولیت‌ها گفت: یقین داشته باشید که بنده کشته و مرده مسئولیت و یا حضور در کمیسیون‌ها نیستم و به تقابل با اعضا نیز اعتقادی ندارم ولی علاقمند هستم در پست‌هایی که حاضر می‌‌شوم مفید به فایده باشم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی نعمتی دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه ما باید در اظهارات خود روی مدار قانون و رای دادن به عنوان اصل اساسی در شورا تاکید داشته باشیم، گفت: ذات شورا و ملاک کار شورا رای دادن است و باید به رای و خرد جمعی احترام بگذاریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار