شورای شهر اردبیل در حالی نامه شهرداری اردبیل مبنی بر ضرورت آسفالت خیابان ۴۵ متری ولایت را مسکوت نگاه داشت که سرپرست شهرداری اردبیل به دلیل نشست خیابان به ضرورت آسفالت آن تاکید کرده بود.
کد خبر: ۵۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 02 July 2015

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه شورای شهر اردبیل درخواست شهرداری اردبیل مبنی بر آسفالت لایه دوم یک خیابان ۴۵ متری را با نظرات متعارض اعضای خود مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نامه شهرداری را تخصیص اعتبار ۵۹ میلیارد ریالی برای آسفالت لایه دوم خیابان ولایت قرائت کرد.

سالار شاکر با بیان اینکه این درخواست به عقیده کمیسیون مربوطه باید مسکوت نگه داشته شود، در طرح دلیل کمیسیون گفت: شورای شهر با کمبود اعتبار مواجه است و ضروری است آسفالت ریزی با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز در خیابان نهضت چنین مشکلی پیش آمده بود به ضرورت توجه شورای شهر به این درخواست تاکید کرد.

در پی این اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در تائید سخنان نایب خود گفت: شورا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و مشخص نیست طرح به این مهمی چرا تاکنون از سوی شهرداری عنوان نشده است.

ذکی اله خوشبخت با بیان اینکه بی توجهی به چنین پروژه ای قابل توجه و در تعارض با مسئولیت پذیری مدیران شهری است، اضافه کرد: در چنین وضعیت مالی نمی توان آسفالت لایه دوم این خیابان را تائید کرد.

سرپرست شهرداری اردبیل در حالی که با نظرات مخالف رئیس شورا مواجه شد در تشریح ضرورت اجرای این پروژه گفت: این خیابان در چند جا نشست کرده است.

خلیل احمدیان گفت: این نشست به دلیل تک لایه بودن آسفالت این خیابان است و باید تاکید کنم در تولید و پخش آسفالت ۱۵ درصد رشد داریم.

وی افزود: علاوه بر این قیر به صورت اقساطی خریداری می شود و هر هفته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت قیر پرداخت می کنیم و شهرداری توانسته دو هزار تن قیر را اخیرا خریداری کند.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در اعلام نظر منفی خود با اظهارات شهردار افزود: هر چند نظرات شهردار از نظر فنی درست است اما نشست به دلیل تک لایه بودن آسفالت خیابان نیست و نشست متفاوت از خرابی است.

علیرضا سلیمانی تاکید کرد: این خیابان نه تنها نشست نکرده بلکه اگر نشست هم دارد به دلیل آسفالت نیست و به دلیل زیر سازی های آن است.

وی با بیان اینکه آسفالت این خیابان سه سال پیش انجام شده است، افزود: همان مقطع زمانی شهرداری باید در برنامه بودجه خود آسفالت دوم را درخواست می کرد و الان باید این نامه مسکوت باقی بماند.

در عین حال که حضار و خبرنگاران در خصوص وظایف نظارتی شورا مبنی بر ضرورت طرح این درخواست در زمان مقرر ابراز شگفتی می کردند، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در تائید نظرات شهردار گفت: این خیابان معبر اصلی است و از نظر فنی ایراد دارد.

اسفندیار هوشیار تصریح کرد: دفع آب های سطحی در این منطقه دچار مشکل است و اگر بی توجه به آسفالت این خیابان باشیم مشکلات مالی و معنوی به دنبال دارد.

در وضعیتی که این عضو شورا به اجرای طرح هایی که با رفاه عموم شهروندان در ارتباط است تاکید داشت رحیم آقازاده دیگر عضو شورا از بی مسئولیتی های اخیر در بدنه شهرداری اردبیل ابراز گله مندی کرد.

وی گفت: مدیر شهری که تاکنون نسبت به اجرای این طرح اقدام نکرده نسبت به آن بی مسئولیت است و متاسفانه این بی توجهی مشکلاتی را به دنبال دارد.

در عین حال دبیر اول شورای اسلامی شهر اردبیل نیز به بدهی کلان شهرداری و شورا اشاره کرد و گفت: شهرداری حتی قیر را به صورت قسطی خریداری می کند.

سلامت صفری از انتقاد شهرورندان از نحوه انجام پروژه های عمرانی شهری یاد کرد و گفت: مردم از تخریب معابر و بهسازی نامناسب و دیرهنگام ابراز گله مندی می کنند و از این موضوعات ناراحت اند.

وی با اشاره به توقف برخی مصوبات شورا به دلیل محدودیت های مالی گفت: وقتی می گوییم از اردبیل تا پارس آباد جدول گذاری شده پس کی قرار است آسفالت بدهیم.

صفری تاکید کرد: آسفالت این خیابان تا سه ماه خراب نمی شود و به همین دلیل بهتر است درخواست شهردار تا تامین مالی حداقل سه ماه مسکوت بماند.

اعضای شورای شهر اردبیل در رای گیری خود نامه درخواست شهرداری را مسکوت گذاشت تا آسفالت یک خیابان ۴۵ متری در اولویت های بعدی و پس از تامین مالی دوباره در صحن شورا به رای گذاشته شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار