رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شورای شهر کرمان مصلحت عمومی شهر را در اجرای پروژه‌های شهری در نظر بگیرد گفت: آنچه این روزها در فضای رسانه‌ای اتفاق افتاده، پسندیده نیست و نمی‌شود اعضای شورا با رای مردم بر علیه مردم عمل کنند.
کد خبر: ۵۶۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸ 19 February 2018

یدالله موحد امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه‌(س) اظهار‌ داشت: پروژه‌های شهری کرمان از نگاه حفظ حقوق بیت‌المال بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه ابتدا بررسی می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که پروژه‌های شهری کرمان اجرا شود و آیا این درست است که گفته می‌شود پروژه‌های شهری کرمان تعطیل است، افزود: به واسطه دغدغه‌های عمومی این شورا برگزار شده تا مشکلات پروژه‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 130 میلیارد تومان از جیب مردم برای پروژه‌های شهری کرمان به غیر از ترافیک ایجاد شده که اختلالاتی در کسب و کار مردم به‌وجود آورده، هزینه شده است گفت: مردم سختی‌ها را تحمل کردند اما باید اگر اشکال فنی است رفع نقص شود و نباید ذهن مردم را درگیر و دغدغه ایجاد کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه از سوی دستگاه قضایی استان این نگرانی را اعلام می‌کنیم که اگر پروژه‌های شهری کرمان به سمت تضییع حقوق مردم پیش بروند به ناچار سیستم قضایی باید وارد شود، افزود: در این پروژه‌ها هر کجا مانعی ایجاد شود و شخص یا اشخاصی سود ببرند دستگاه قضایی ایستادگی می‌کند و همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری را کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن این پروژه‌ها به پایان برسند.

موحد با اشاره به اینکه شورای شهر امانت‌دار مردم است، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: باید ببینید که کدام راه به نفع مصلحت عمومی است و

وی با بیان اینکه آنچه مردم را نگران کرده تاخیر در پروژه‌ها نیست زیرا شهرداری منابع مالی محدودی دارد اما باید مدیریت کند و کار پیش رود گفت: آنچه در فضای رسانه‌ای طی این مدت اتفاق افتاده، پسندیده نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه همدلی و همراهی در تسریع کار موثر است افزود: پروژه‌های سنگینی است و گام بزرگی برداشته شده و اراده شورا بر این است که پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

در این جلسه حسین چناریان عضو شورای شهر کرمان نیز با اشاره به اینکه بسیاری از آنچه که مطرح می‌شود واقعیت‌ها نیستند گفت: اگر همه افراد اثر‌گذار در شهر کرمان واقعیت‌ها را در نظر بگیرم و اگر واقعیت‌ها را جدی بگیرم مشکلات به خوبی برطرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه شورای شهر در چند جلسه برای انتخاب شهردار دچار مشکل بود گفت: بدون در نظر گرفتن شرایط شهرداری پروژه‌های شهری را شروع کردیم و مطالبات شهرداری که به شورای شهر اعلام شده است 350 میلیارد تومان است.

علی‌اکبر مشرفی دیگر عضو شورای شهر کرمان نیز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شورای پنجم دیر انتخاب کردن شهردار بود گفت: تمام پل‌ها در طرح‌های بالادستی وجود دارند و پروژه‌های شهری کاری زمان‌بر بوده و باید صبور باشیم.

اتمام پروژه‌های شهری کرمان، یک عزم و اراده جدی می‌خواهد

سیدمحمدرضا معین‌زاده‌میرحسینی اظهار داشت: همه عزم و اراده بر این است که پروژه‌های شهری کرمان انجام شود اما اتمام آن‌ها یک عزم و اراده جدی می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات و بخشی از گرفتاری پروژه ولیعصر(عج) به دست شهرداری و بخشی دیگر به دست استانداری و البته نیاز به کمک دستگاه قضایی است تصریح کرد: در این پروژه تملک‌هایی انجام شده و بخشی مانده که فضای دولتی و یا مردمی است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان گفت: اگر عزم عمومی با حمایت دادگستری باشد شهرداری هم نیت به انجام پروژه دارد.

وی با بیان اینکه بازتاب اجتماعی یک درصد نباید بر 99 درصد اجرای پروژه تاثیر بگذارد افزود: عزم شورا بر به سرانجام رساندن پروژه‌های قبلی است باید همان طور که تاکنون این عزم بوده که پیمانکار به شکل قرضی کار کند این روند ادامه یابد.

معین‌زاده‌میرحسینی با بیان اینکه درآمد شهرداری از محل ارزش‌افزوده و عوارض مردم است و نمی‌توانیم به مردم در این زمینه فشار بیاوریم تصریح کرد: دولت نیز در اجرای این پروژه‌ها کمک کند و قطعا ما نیز دنبال پروژه‌های قبلی را می‌گیریم که هر چه سریع‌تر تمام شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان گفت: با جدیت پروژه‌های شهری کرمان را پیگیری می‌کنیم که با جدیت تمام شوند.

در این جلسه سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه آمادگی کامل استانداری کرمان برای هماهنگی در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی وجود دارد اظهار داشت: ما شب‌ها تا ساعت 11 و 12 هماهنگی کردیم تا پروژه ولیعصر(عج) به این مرحله رسید.

وی افزود: در رابطه با همه پروژه‌ها باید با دستگاه‌های اجرایی دیگر هماهنگی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به بازدید از محل پروژه‌های شهری کرمان با مسئولان در رابطه با ترافیک گفت: اراده همه مسئولان استان است که این پروژه‌ها افتتاح شوند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار