حال به نظر می رسد علام محمد زارعی بر حرف خود مبنی بر تحمل تا مشخص شدن بررسی های کارشناسی مصر است و حاضر نیست موضوع استیضاح مطرح شده ی تاجگردون را وقعی نهد و این کار را همچنان عوامفریبی می داند.
کد خبر: ۵۷۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 04 March 2018

نماینده بویراحمد و دنا صبح امروز در صحن علنی مجلس به ایراد سخن در مورد حادثه دلخراش سقوط هواپیمای تهران یاسوج پرداخت و ضمن برشمردن اقدامات صورت گرفته ، درخواست هایی هم مطرح نمود. اما مهمترین نکته در این درخواست ها عدم اشاره به موضوع استیضاح وزیر که غلام رضا تاجگردون داعیه دار آن است ، بود.
در روزهای اخیر موضوع حادثه دلخراش سقوط هواپیما بر قلل دنا باعث ایجاد حواشی زیادی میان نمایندگان بویراحمد و دنا از یک سو و نماینده گچساران و باشت از سوی دیگر شده است. در حالی که غلام رضا تاجگردون به سرعت در خصوص لزوم استیضاح وزیر سخن رانده بود ، غلام محمد زارعی این موضوع را عوامفریبی می دانست و البته جواب های تند غلام رضا تاجگردون را هم شنید!(اینجا ) حال به نظر می رسد علام محمد زارعی بر حرف خود مبنی بر تحمل تا مشخص شدن بررسی های کارشناسی مصر است و حاضر نیست موضوع استیضاح مطرح شده ی تاجگردون را وقعی نهد و این کار را همچنان عوامفریبی می داند.
زارعی بر خلاف تاجگردون که فورا درخواست استیضاح وزیری که به قول خودش با اسم کوچک همدیگر را صدا می زنند ، شده است ، گفت : با تشکیل یک تیم حقیقت یاب قوی و نظارتی از سوی سران سه قوه با بررسی جعبه سیاه و سایر اقدامات تخصصی علت حادثه را سریعا اعلام تا با عامل و یا عوامل مقصر در این حادثه برخورد جدی و بدون اغماض و متناسب با عمق این فاجعه صورت گیرد.بدیهی است کاهش آلام وجلوگیری از تکرار حوادث بعدی از این طریق میسر خواهد بود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلام محمد زارعی در صحن علنی امروز (یکشنبه، 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه اخیر سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز و فداکار ایران اسلامی ؛ نمایندگان بزرگوار مردم ایران
در یکشنبه دو هفته پیش خبری بسیار اندوهناک وتاسف بار ملت ایران و همه مسئولان کشور علی الخصوص مردم غیور و غیرتمند استان کهگیلویه وبویراحمد را عزادار کرد.
پیام تسلی بخش رهبر عزیز انقلاب و سران سه قوه و همه مسئولان از سنگینی بار مصیبت فرو کاست و حضور و عزم همه مسئولان خصوصا فداکاران ارتش جمهوری اسلامی ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،امدادگران جمعیت هلال احمر،ورزشکاران و کوهنوردان سراسر کشور و حضور مردم عزیز و پر محبت مناطق اطراف حادثه در شهرستان سمیرم و بخش پادنا و شهرستان دنا شهر سی سخت در استان کهگیلویه وبویراحمد موجی از فداکاری و احساسات پاک انسانی را به نمایش گذاشت.
اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده های صبور و بزرگوار حادثه دیده و تشکر خود را از همه کسانی که دراین حادثه ملی و غم انگیز همت و تلاش خود را در همبستگی با مردم و مسئولان استان کهگیلویه بویراحمد بکار بستند اعلام می دارم و مراتب گلایمندی خود و مردم مصیبت زده استان کهگیلویه وبویراحمد را در عدم اعلام عزای عمومی نسبت به این حادثه اعلام می نمائیم.
البته با تلاش های فداکارانه همه دستگاهها و افراد درگیر در صحنه بعد از کشف محل حادثه و علیرغم شرایط ناپایدار جوی و سخت گذر بودن محل ، لحظه ای فعالیت های امدادی تعطیل نشد و با انتقال بخشی از پیکرهای مسافرین و کشف جعبه سیاه زمینه اقدامات جدی تخصصی و بررسی علل وقوع حادثه فراهم شده است.


لذا مصرانه درخواست می کنم:
1-با تشکیل یک تیم حقیقت یاب قوی و نظارتی از سوی سران سه قوه با بررسی جعبه سیاه و سایر اقدامات تخصصی علت حادثه را سریعا اعلام تا با عامل و یا عوامل مقصر در این حادثه برخورد جدی و بدون اغماض و متناسب با عمق این فاجعه صورت گیرد.بدیهی است کاهش آلام وجلوگیری از تکرار حوادث بعدی از این طریق میسر خواهد بود.
2-ضرورت دارد در اسرع وقت با اقدامات جدی مرکز کنترل فضای کشور نسبت به اصلاح و جایگزینی مسیر های منتهی به فرودگاه یاسوج ترجیحا در شمال غرب یاسوج و نه بر فراز قله دنا به عنوان مثال با محدود کردن فضای نظامی چارلی 37 و چارلی 18 اقدام گردد.
3- با توجه به اقدامات قابل توجه دو سال گذشته در زمینه توسعه ،تطویل و روشنایی باند و اقدامات لازم در زمینه سامانه ی ناوبری ، برقراری فوری پروازهای صحبگاهی و عصر گاهی فرودگاه یاسوج با انجام عملیات پروازی مسافرین از طریق ناوگان ماهان و ایران ایر مورد درخواست می باشد.
4-اولویت بخشیدن فوری به استفاده از اجرای طرح تقرب ماهواره ای که هم هزینه کمتری دارد و هم موجب افزایش ایمنی فرودگاه یاسوج می باشد از جمله ضروریات رفع مشکل موجود خواهد بود.
امیدوارم این درخواست های حداقلی به صورت جدی مورد توجه واقدام مسئولان ذیربط قرار گرفته و در کوتاه ترین زمان نتایج آن به اطلاع مردم عزیز استان برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار