امسال سال انتخابات مجلس است البته دو مجلس، یکی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دیگری پنجمین دوره خبرگان رهبری. هفتم اسفندماه امسال قرار است انتخابات این دو مجلس همزمان برگزار شود.
کد خبر: ۵۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 05 July 2015
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بوتیا، امسال سال انتخابات مجلس است البته دو مجلس، یکی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دیگری پنجمین دوره خبرگان رهبری. هفتم اسفندماه امسال قرار است انتخابات این دو مجلس همزمان برگزار شود.
صندلی های این دو پارلمان ملی، مشتریان زیادی دارد. بی شک هرکدام از مسئولین و شهروندانی که توان قانوگذاری و نظارت بر قانون را در خود می بیند می تواند در این انتخابات شرکت کند.
همچنان که بسیاری از سال گذشته فعالیت های خود را برای جلوس بر کرسی های سبز و قرمز آن آماده می کنند. در این بین شور فعالیت های سیاسی برای رسیدن به بهارستان بیشتر و نمایان تر است.
"استعفای انتخاباتی” به صورت یک موج عظیم از ۲۸ خرداد  کشور را فراگرفته بود در روزهای منتهی به ۳ تیر ( پایان زمان استعفای مدیران) اوج گرفت که مطمنا در برخی از شهرها و ادارت باعث مشکلات زیادی می شود.
چند نفر استعفا دادند
حجت الاسلام عباس اسلامی مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری کرمان و جانشین و ستاد انتخابات استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار بوتیا اظهار داشت: از۲۸خردادکه زمان آغاز استعفابرای کسانی که قصد کاندیداتوری  در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند تا ۴ تیر که پایان مهلت استعفا بود،  ۱۱نفر از سمت های خوداستعفا داده اند.
وی ادامه داد: حوزه انتخابی این افراد تاکنون مشخص نشده است ولی برای ثبت نام در انتخابات می بایست ۶ماه قبل از شروع انتخابات ازسمت اجرایی خود استعفادهند. البته ممکن است بعضی از اینها در ادامه مسیر از انتخابات کناره گیری کنند.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمان  تشریح کرد: ازاین تعداد ۳ نفر مدیر کل در مرکز استان،۲نفر مسئول اداره در شهرستان ها، ۲نفر مشاور استاندار و مابقی دردانشگاه ها وسایر ارگان ها فعالیت می کردند.
اولین استعفا
حسین تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان استعفای خود را تقدیم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نموده و با استعفای ایشان نیز موافقت گردیده است. حسین تقوی اولین فردی است که گفته می شود جهت ورود و شرکت در میدان انتخابات مجلس استعفا نموده است .
پر سرو صدا ترین استعفا
استعفای ابراهیم جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان و برادر معاون رئیس جمهور یکی از پر سر و صدا ترین استعفا ها بود. فارغ از نسبت فامیلی وی ، انتصاب یک بازنشسته به عنوان مدیر کل، حوادث تلخ روی داده در زمان مدیریت وی ، سفرهای به ظاهر کاری به حوزه انتخاباتی احتمالی وی و سپس استعفا ، عملکرد وی را به شدت سیاسی جلوه می دهد.
البته جهانگیری معتقد است استعفا مدیران کل نمی تواند دلیل بر سیاسی بودن آموزش و پرورش باشد گفت: تا کنون چند تن از مدیران کل استانهای مختلف کشور برای حضور در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا کرده اند.
اما آیا اظهار نظرهای نمایندگان مجلس در خصوص تبدیل شدن آموزش و پرورش به ستادهای انتخاباتی صحت دارد؟
پس زدن رای مردم برای جلب رای مردم
خادم الحسینی ریاست شورای شهر رفسنجان از ادامه عضویت و همکاری با شورای شهر منصرف و با تحویل استعفای خود به شورا چند روز است که در هیچ جلسه رسمی و غیر رسمی حاضر نشده اند.
بنا به اخبار موثق وی به دلیل انتقاد جدی به عملکرد شورای شهر و شهرداری در سال های پایانی دوره قبل نیز قصد تجدید نظر در ادامه همکاری داشتند که با پا درمیانی و مصلحت اندیشی بعضی ها این مهم اتفاق نیفتاد . در دوره جدید نیز تقریبا چند ماهی است که ایشان با ارزیابی از وضعیت موجود و مسائل و مشکلاتی که در شکل گیری شورا و حوادث قبل از آن به وقوع پیوست و با روحیه ایشان سازگار نبود تقریبا ادامه وضع موجود را به صلاح نمی دیدند .
شهر استعفا ها
پس از آنکه در چند روز گذشته شاهد استعفای مدیر آموزش و پرورش شهرستان راور و به دنبال آن برگزاری مراسم تودیع و معارفه بودیم،خبرها حاکی از آن است که وی به جهت کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی استعفا داده است.
از طرف دیگر خبر استعفای شهردار راور نیز به گوش می رسد؛که ایشان استعفای خود را به شورای شهر راور تقدیم کرده است که هنوز خبری از برگزاری جلسه ای توسط شورای شهر راور مبنی بر قبول یا رد کردن استعفای وی منتشر نشده است.
خبر استعفای دیگر از طرف مهدی باقری مسئول حراست آموزش و پرورش راور است که وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات دارید یا خیر،اظهار کرد:نه اصلاً بنده برای انتخابات مجلس استعفا نداده ام و به دلیل مشکلات جسمی و بخصوص نیاز مبرم به استراحت مطلق استعفا داده ام.
دانشگاه سیاست زده
از مدت ها قبل برخی دانشگاه های استان نیز فعالیت های انتخاباتی خود را شروع کرده و یا بهتر است بگوئیم دانشگاه را جولان و ستاد انتخاباتی افرادی خاص و وامدار دانشگاه نمودند . این در حالی است که در اواخر سال ۹۳ واوایل امسال نیز برخی دانشگاه ها همایش ها و نشست هایی برگزار کرده و در قالب این برنامه ها ردپای برخی کاندیداهای احتمالی نیز به دانشگاه دیده شده و فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای احتمالی مورد حمایت برخی دانشگاهها نیز کلید خورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار