کد خبر: ۵۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 06 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، گفت : وضع قوانین جدید، اصلاح قوانین موجود، جلب رضایت شاکیان و آگاهی بخشی بیشتر از قوانین حقوقی برای مردم از راهکارهایی است که با استفاده از آن امکان کاهش تعداد و مدت زمان زندانیان جرایم غیرعمد وجود دارد.
 غلامرضا تاج گردون  که در جشن گلریزان زندانیان گچساران سخن می گفت،مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای خانواده زندانیان را از دیگر مشکلات موجود این قشر ذکر کرد.
وی بر لزوم توجه به نهادینه شدن کمک به آزاد شدن زندانیان با حمایت خیرین نیکوکار تاکید کرد و گفت  پرداخت سالانه 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی از برنامه های دولت برای حمایت از زندانیان است.
تاجگردون اظهار داشت : بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت از قوانین حقوقی در زندان گرفتار شده اند که این امر مسوولیت رسانه های ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی به متولیان امر را افزایش می دهد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه زندان از جمله موضوعات پرچالش در زمان بستن بودجه کشور است، گفت: هزینه غذایی هر زندانی تنها سه هزار تومان است که با این مبالغ ناچیز هیچ کاری نمی توان برای زندانی انجام داد.
وی با بیان اینکه آمار قابل توجهی از جرایم زندانیان غیر عمد است، اظهار کرد: تصادف، حادثه و غفلت سبب بروز حوادث و مشکلاتی می‌شود که علاوه بر درد بودن برای فرد زندانی خانواده وی را نیز درگیر مشکلات می‌کند.
تاج‌گردون همدلی و مشارکت مردم، خیرین و مؤسسات خیریه را گامی مهم در راستای کمک به زندانیان غیر عمد دانست و افزود: دولت به تنهایی قادر به برطرف کردن نیازهای زندانیان نیست و تنها کاری که در توان دولت بوده همان هزینه سه هزار تومانی است.
گفتنی است؛ در این همایش نماینده مردم گچساران و باشت مبلغ 50 میلیون تومان از طرف حسین هدایتی مالک سابق باشگاه استیل آذین  جهت کمک به این همایش اعطا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار