معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفتگو با خبرگزاری مهر اقدامات ستاد نوروزی این شهرداری را برای ایام نوروز تشریح کرد.
کد خبر: ۵۸۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 29 March 2018

علیرضا عالیپور اظهار کرد: شهرداری اهواز اقدامات بسیاری برای مهیاسازی شهر اهواز به منظور استقبال از مهمانان نوروزی و همچنین تفریح و تفرج مردم انجام داده است.

وی افزود: شهرداری اهواز برای ستاد نوروزی هشت کمیته شامل خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، زیباسازی، روابط عمومی، اسکان، حمل و نقل و ترافیک، امداد و ایمنی و همچنین پشتیبانی را تشکیل داد که در مجموع این کمیته ها فعالیت های مختلفی را برنامه ریزی و در دستور کار خود قرار دادند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص فعالیت های کمیته زیباسازی بیان کرد: بالغ بر ۵۵ اِلمان مجسمه ویژه ایام نوروز در سطح پارک ها و معابر نصب شد. این اِلمان ها تِم های مختلف آثار سنتی و همچنین نوستالژی و خاطره انگیز بودن را دربرمی گیرد.

عالیپور با اشاره به اینکه رنگ آمیزی جداره های نازیبا و نقاشی های دیواره ای هم در بسیاری از نقاط انجام شده تصریح کرد: نورپردازی پارک ها تکمیل و همچنین پارک شهروند برای نخستین بار نورپردازی شد تا شهروندان از فضای این پارک جنگلی در شب هم بهره مند شوند.

وی با اشاره به راه اندازی آب نماهای بسیار بیان کرد: کمیته روابط عمومی نیز حدود ۱۶ ایستگاه «از من بپرس» را در شهر راه اندازی کرد که وظیفه راهنمایی و معرفی گردشگری و نقاط مهم شهر اهواز به منظور آشنایی مهمانان نوروزی را برعهده دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به چاپ بالغ بر ۱۰ هزار نقشه گردشگری و جغرافیای شهر اهواز ادامه داد: نصب پیام های تبریک سال جدید، پوشش فعالیت های شهرداری و محل های اسکان و تفریح مردم نیز از دیگر برنامه های کمیته روابط عمومی است.

عالیپور در خصوص فعالیت های کمیته فرهنگی عنوان کرد: این کمیته فعالیت های مختلفی را دربرگفته که از آن جمله می توان به برگزاری جشن ها و جُنگ های شادی در پارک های مهم شهر اهواز از جمله پارک ساحلی شرقی و غربی، زیتون، گلستان و جزیره اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و اقام نماز جماعت ظهر، مغرب و عشاء در پارک های مذکور نیز از جمله وظایف کمیته فرهنگی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد: اجرای تور رایگان اهوازگردی در محل ستاد اسکان مهمانان نوروزی (در نمایشگاه بین المللی اهواز) و همچنین تور بازدید از اماکن راهیان نور و معراج شهدا اهواز به منظور زیارت شهدای تازه تفحص شده و آشنایی با یادمان های شهدا، معرفی نقاط و اماکن تاریخی ـ فرهنگی شهر اهواز نیز از اهم برنامه های کمیته فرهنگی است.

عالیپور در خصوص اقدامات کمیته حمل و نقل و ترافیک گفت: در این کمیته نیز اقداماتی از جمله تکمیل تابلوهای راهنمایی و انجام بیش از ۲۵۰ کیلومتر خط کشی محوری، افزایش ساعات کارکرد ترمینال های اتوبوسرانی و خطوط حمل و نقل عمومی تا ساعت ۲۳ به ویژه در هسته مرکزی شهر از ۱۵ روز مانده به پایان سال انجام شد.

وی افزود: ایجاد گشت بازرسی برای برقراری نظم و انضباط در حمل و نقل مسافران، تعمیر و رنگ آمیزی سرپناه ها و ایستگاه های اتوبوس، رنگ آمیزی جداول، تکمیل چراغ های هوشمند و چشمک زن در سطح شهر نیز از دیگر اقدامات کمیته فوق است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز یادآور شد: همچنین ایجاد سه پارکینگ موقت نوروزی در غرب کارون جنب پارک ۴۲ هکتاری پارک ساحلی کیانپارس به منظور سهولت در حمل و نقل و پارک خودرو از اهم فعالیت های ویژه نوروز کمیته حمل و نقل و ترافیک است.

عالیپور بیان کرد: بهسازی پایانه ها و رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی و نمازخانه های پایانه های حمل و نقل مسافر نیز از سایر فعالیت های کمیته ترافیک و حمل و نقل ستاد نوروزی بوده است. همچنین بالغ بر ۴۰ اصلاح هندسی داشتیم که در سطح مناطق به صورت همزمان انجام شد.

وی عنوان کرد: رنگ آمیزی تابلوها و علائم ترافیکی، گاردریل ها و خطوط جداکننده مسیر، نصب سرعتگیرها نیز از دیگر فعالیت های این کمیته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص فعالیت های کمیته خدمات شهری گفت: فعالیت های گسترده ای از حدود یک ماه قبل از آغاز سال جدید در برنامه این کمیته قرار گرفت که پاکسازی ورودی ها، نظافت معابر، ساخت و نصب مخازن جدید زباله، افزایش اتاق های حمل زباله با توجه به مراسم سنتی خانه تکانی، افزایش خودروهای حامل زباله حجیم از آن جمله است.

عالیپور با اشاره به گل آرایی شهر در ایام نوروز اظهار کرد: بالغ بر ۲۰ پارک صخره ای با گل آرایی های مناسب با فصل بهار و تابستان تهیه شد؛ کاشت درختچه های گل دار شامل درخت شیشه شور، گل کاغذی و برهان گلی از مهمترین فعالیت هایی بود که به منظور ایجاد یک نوروز فرح بخش و زیبا در دستور کار کمیته خدمات قرار داشت.

وی خبر داد: ایجاد بالغ بر ۱۵ مکان عرضه میوه عید با همکاری تعاون روستایی و ستاد تنظیم بازار و ایجاد ۱۴ ایستگاه طرح انضباطی شهری با همکاری پلیس در سطح پارک ها و اماکن پرتردد نیز از جمله اقدامات انجام شده شهرداری اهواز بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به راه اندازی پنج ایستگاه امدادی نجات غریق در محل های قایق رانی در سواحل رودخانه های کارون گفت: پاکسازی هایی به منظور رفع سد معبر به صورت مستمر در سطح بازارهای شهر انجام شد.

وی در پایان یادآور شد: ایجاد شور و نشاط مردمی در سواحل شرق و غرب کارون نیز با استقبال خوب شهروندان روبرو شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار