هشدار سازمان محیط زیست:
تابناک: مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اصفهان با پدیده فرونشست زمین روبرو است و اکنون بحران در اصفهان بسیار جدی است.
کد خبر: ۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 18 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد درویش در نشست مشترک مشاوران رییس سازمان محیط زیست با سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: اعتقاد ما در دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی این است که باید به سرمایه توجه کرد ولی هیچ کشوری تنها براساس سرمایه‌هایش نمی تواند به کار ادامه دهد بلکه باید به سرمایه اجتماعی نیز توجه داشت که حکایت از رابطه بین دولت و مردم دارد. بنابراین اعتقاد بر این است که باید با مردم صریح و روشن صحبت کنیم.

درویش افزود: یک سوم کل صنایع آلوده کننده کشور در اصفهان مستقر شده است؛ و مسئولان فکر می کردند با استقرار این صنایع، به مردم خدمت می کنند ولی اکنون اصفهانی که می توانست با توجه به قابلیت‌هایش، استان شماره یک کشور باشد، به منجلابی از صنعت و کشاورزی تبدیل شده است و از بیشترین میزان وابستگی معیشتی به سرزمین و کمترین میزان آب برخوردار است.

بحران فرونشست زمین در اصفهان بسیار جدی است

وی ادامه داد: اصفهان با پدیده فرونشست زمین روبرو است و اکنون بحران در اصفهان بسیار جدی است.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که ملاحظات زیست محیطی تاکنون جدی دنبال نشده و جدی گرفته نشده است، ادامه داد: در 40 هزار سال گذشته چنین اتفاقاتی رخ نداده است. با توجه به سفرنامه مارکوپولو مشخص می‌شود که تا امروز ما شرایطی به این صورت را نداشته‌ایم. این شرایط بیش از حد شکننده و خطرناک است. 4 میلی متر نشست زمین یعنی بحران و با توجه به مطالعات زمین‌شناسی، در تهران 36 سانتیمتر نشست زمین داشته‌ایم، یعنی چندین برابر شرایط بحرانی. با این وجود و در جایی که ما بیشترین سازمان‌های مردمی و رسانه ها و نمایندگان را داریم، آب از آب تکان نخورده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :