رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران بابیان اینکه تولید صادرات گرا باید بهره‌ور محور باشد گفت: ما با گسست دانش، مدیریت و بهره‌وری مواجه هستیم.شمسعلی هادی زاده معلم پیش ازظهر چهارشنبه در نشست تخصصی کمیسیون معدن با نخبگان بابیان اینکه دانشمندان باید کیمیاگری کنند اظهار داشت: کیمیاگری یعنی اینکه ۲۰۰ گرم آلومینیوم ۵ میلیون تومان بفروش رود ولی فهم و درک این موضوع در مدیران وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 30 May 2018

به گزارش تابناک مازندران : شمسعلی هادی زاده معلم پیش ازظهر چهارشنبه در نشست تخصصی کمیسیون معدن با نخبگان بابیان اینکه دانشمندان باید کیمیاگری کنند اظهار داشت: کیمیاگری یعنی اینکه ۲۰۰ گرم آلومینیوم ۵ میلیون تومان بفروش رود ولی فهم و درک این موضوع در مدیران وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه اراضی مازندران، آب و کشاورزی آن به هدررفته است گفت: وزارت جهاد کشاورزی فهمی از ماشین‌آلات کمک‌کننده برای تولید درست در بخش کشاورزی ندارد.

هادی زاده معلم یادآور شد: تولید صادرات گرا، تولید بهره‌ور محور خواهد بود و متأسفانه به بهره‌وری فکر نمی‌کنیم و وقتی به گندم یارانه می‌دهیم، یعنی بهره‌وری و نخبه پروری تعطیل.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی به سیاست جهاد کشاورزی انتقاد کرد و گفت: کشت پرتقال در اراضی شیب‌دار توجیه منطقی و علمی ندارد و باید کشاورزی را بهره‌ور محور تعریف کنیم.

وی با تأکید براینکه کشاورزی استان نیازمند مدیریت واحد است گفت: تولید دانش‌بنیان یعنی اینکه باید به بهره‌وری توجه کنیم و کشاورزی استان نیازمند مدیریت بهره‌ور محور است.

تعامل بنیاد نخبگان وبخش اقتصادی بیشتر شود

علی احسانی مشاور هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی مازندران نیز در این جلسه گفت: باید دستگاه‌های اجرایی برای تولید و اقتصاد دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنند زیرا فناوری از مسائل اساسی پیش روی اقتصاد است.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان را در فرایند تولید دانش‌محور و بهره‌ور مهم برشمرد و گفت: برداشت این است که بنیاد نخبگان تعامل مطلوبی با اتاق بازرگانی و بخش اقتصادی ندارد و باید زمینه ارتباط و تعامل بیشتر فراهم شود.

محمد چلنگری مشاور هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی بابیان اینکه نیاز به تکنولوژی روزبه‌روز بیشتر می‌شود به اهمیت بهداشت و سلامت غذایی اشاره کرد و گفت: برای به دست آوردن و تولید محصولات سالم و قابل‌رقابت در بازار مجبور به استفاده از تکنولوژی در بخش کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی در دنیا ازجمله مسائل برای رقابت در بازار است و تکنولوژی سبب می‌شود تا قیمت‌ها تاحدی کاهش یابد.

ضرورت استفاده از فناوری برای ارتقای تولیدات

چلنگری با عنوان اینکه به نخبگان برای مدیریت واردات محصولات نیاز داریم گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین داخلی و وارداتی می‌تواند به ارتقای تولیدات کمک کند و فناوری داخلی در توسعه اشتغال‌زایی نقش‌آفرین هستند.

وی توسعه را نیاز جامعه دانست و گفت: بخش دولتی و خصوصی باید این مسئله را پیگیری کنند و حمایت‌های لازم از افراد توانمند و متخصص به عمل آید.

مشاور هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی مازندران خواستار ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان شد و گفت: تجهیزات تولیدکنندگان فرسوده و ابتدایی است و باید حال تولیدات قابل قبولی دارند اما مدرن شدن تجهیزات کارگاهی باید در اولویت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار