عضو مجلس خبرگان‌ رهبری گفت: به زودی برای رفع مشکلات مردم جلساتی را برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۳۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 26 July 2018

به گزارش تابناک : آیت‌الله خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان‌ رهبری پس از برگزاری چهارمین نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان، اظهار کرد: جلسه امروز ذیل ماده 15 تبصره 2 برگزار شده است که فاصله دو اجلاسی‌ عادی حداقل دو ماه قبل از اجلاس رسمی خبرگان‌ و حداقل یک جلسه با حضور اعضای هیئت رئیسه و 5 نفر از اعضای خبرگان‌ رهبری به تشخیص هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها و یک نفر از اعضای هر کمیسیون به انتخاب همان کمیسیون برای بررسی و تبادل نظر درباره مسائل مربوط به خبرگان‌ و ایجاد هماهنگی کمیسیون‌ها تشکیل شود و گزارش جلسه را در اولین جلسه خبرگان‌ مطرح کنند.

وی افزود: تشکیل این جلسه که به آن می گوییم بین‌الاجلاسین، دو هدف داشت؛ یک هدف مسائل مرتبط با مجلس خبرگان‌ رهبری و دیگری بررسی گزارش کمیسیون‌هاست. به زودی برای رفع مشکلات مردم جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در این جلسه گزارش کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون هیئت اندیشه ورز، کمیسیون ولایت فقیه، کمیسیون تحقیق و کمیسیون آیین‌نامه و  کمیسیون ولایت فقیه ارائه شد، گفت: امروز اعضای مجلس خبرگان  از روسای سه قوه انتظار جدی داشتند که به کمک مردم بیایند تا فشار معیشتی کمتر شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان گفته اند برای هر شرایطی برنامه دارند؛ یکی از آن شرایط، شرایط فعلی و ساماندهی معیشت مردم است، تاکید کرد: مجلس ‌خبرگان‌ رهبری یعنی تقویت رهبری و هدف این تقویت رسیدگی به مشکلات مردم است، اما انتظار مدیریت جهادی‌ داریم تا مردم رفع مشکلات را حس کنند.

وی  با اشاره به اینکه در جلسه امروز از تدبیر مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا تقدیر به عمل آمد، بیان کرد: مجلس خبرگان‌ رهبری خود را شریک غم و درد مردم می‌‌داند، مجلس خبرگان‌ نهاد اجرایی نیست اما از آنجایی که منتخب مردم است، ضمن همدردی تلاش خود را نیز می کند.

آیت الله خاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جلسه امروز درباره ضرورت تغییر در کابینه دولت و تغییر صورت گرفته در ریاست بانک مرکزی بحث شد؟ تاکید کرد: درباره این موضوع صحبت نشد اما نظر همه بر آن بود که امروز دیگر وقت نظریه پردازی نیست و مردم انتظار عمل دارند نه شعار و نظریه پردازی.

آیت الله خاتمی درباره دستور کار هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان گفت: در جلسه امروز گزارش جامعی توسط دبیر هیئت اندیشه ورز ارائه شد که محور اصلی آن، مسائل اقتصادی و فرهنگی بود؛ به ویژه در عرصه کانال های تلگرامی این موضوع مطرح شد که فیلترشکن‌ها برای اعضای مجلس خبرگان‌  نگران کننده است و این موضوع برگشت به عقب است و در شان نظامی اسلامی نیست.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار