کد خبر: ۶۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 22 July 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: وجود پل های عبوری غیرفنی در حریم رودخانه کرج خسارت حادثه سیل روستای سیجان را افزایش داد.
بهزاد پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه کاهش نزولات جوی و نوسانات اقلیمی در استان البرز باعث بروز پدیده طولانی مدت خشکسالی شده است، اظهار کرد: کاهش شدید پوشش گیاهی در البرز، وقوع بارش های غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی که در منطقه سیجان به صورت سامانه محلی تشخیص داده شده است، منجر به وقوع حادثه سیلاب در این روستا شد.

پارسا گفت: این سیلاب ها به دلیل خشکی زمین و کاهش پوشش گیاهی باعث رانش زمین شده و این حجم از گل و لای به همراه قلوه سنگ های بزرگ، تنه درختان و سرازیر شدن آن به روستای مورد نظر باعث وقوع خسارات زیادی شد.

حادثه سیل در روستای سیجان در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود

وی ادامه داد: وجود پل های عبوری غیر فنی در بستر رودخانه کرج و همچنین تنگ شدگی مسیر مجرای عبوری جریان آب رودخانه به وسیله احداث جاده عبوری داخل روستا به همراه تصرفات غیرمجاز سال های گذشته موجب کاهش ایمنی شده و این موضوع نیز در تشدید خسارات وارده تاثیرگذار بوده است.

پارسا گفت: طبق گفته ساکنان بومی سیجان بروز پدیده سیل در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز در پایان گفت: این پدیده در سامانه های پیش بینی سازمان هواشناسی نیز هشدار داده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار