رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی جزییات شگرد کلاهبرداران مجازی در آذربایجان غربی را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۵۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 15 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اکبر نصرتی امروز اظهار کرد: اخیراً کلاهبرداران فضای مجازی با ترفندهای مختلف از جمله درخواست کد پنج رقمی از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک و یا آلوده کردن گوشی تلفن همراه با استفاده از ویروس‌ها و ربات‌ها و دریافت کد در شبکه‌های اجتماعی وارد اکانت کاربری آنها شده اند.

وی افزود: آنان با به دست آوردن رمزهای کاربری شخصی اقدام به ارسال پیام‌هائی از جمله«سلام خوبی تو کارتت ۵۰۰ هزار تومان داری برام بفرستی ممنون می‌شم من فردا حتما برات واریز می‌کنم» اقدام به قربانی کرد مخاطبان کرده و یا اعلام می کنند که به علت نیاز شدید مالی به کمک احتیاج داشته و با ارسال شماره کارت بانکی به مخاطبان موجود در شبکه های اجتماعی فرد قربانی شده، درخواست انتقال وجه به حساب کلاهبرداران می کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: بنابراین شهروندان به هیچ وجه کد کاربری خود را در اختیار دیگران قرار نداده و در قسمت نشست های فعال نسبت به حذف افراد مزاحم در شبکه های اجتماعی اقدام تا زمینه سوء استفاده از اکانت های شخصی شما فراهم شود.

وی بیان کرد: کاربران در فضای مجازی نباید به درخواست های کمک مالی و انتقال وجه آشنایان و دوستان به مخاطبان در شبکه های اجتماعی ترتیب اثر داده و حتماً از شخص درخواست کننده وجه اطمینان حاصل و سپس اقدام به انتقال وجه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار