کد خبر: ۶۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 25 July 2015
با وجود پرطرفدار بودن فوتبال و علاقه وافر جوانان به حضور در مستطیل سبز و داشتن لیگ‌های مختلف در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، دو رشته تکواندو و کشتی موفقیت‌های چشمگیرتری برای استان البرز در رقابت‌های قهرمانی کشور و حتی جهانی و آسیایی کسب کرده‌اند و از این حیث می‌توان این دو رشته را در صدر رشته‌های ورزشی استان البرز قرار داد.
حضور یوسف کرمی، کوروش رجلی، مهدی خدابخشی، اکرم خدابنده، مینو مداح، بیژن مقانلو و کیمیا علیزاده در تکواندو و ابراهیم جوادی، علیرضا سلیمانی، علیرضا حیدری، محمد اصلانی و بهروز یاری در کشتی نشان می‌دهد این دو رشته در پرورش ستاره‌های ورزشی در مقایسه با دیگر رشته‌ها پیشگام هستند و این مهم می‌طلبد نگاه ویژه‌تری به این دو رشته در استان البرز وجود داشته باشد. اما با تمامی قهرمانی‌ها و کسب افتخارات، کشتی و تکواندو در این سال‌ها کمتر مورد توجه مسئولان استان بوده‌اند که این موضوع گلایه برخی قهرمانان این رشته‌ها را نیز در پی داشته است.  محمد اصلانی، قهرمان سابق کشتی آسیا و مربی سابق تیم ملی نوجوانان ایران با بیان این که این رشته به هیچ عنوان مورد توجه مسولان نیست و از کمترین حمیات برخوردار است، خواستار توجه بیشتر به ورزش اول کشور شد.
گویا دل پری از  مسئولان به دلیل حمایت نکردن از کشتی دارید؟
 دل پری ندارم، به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کشتی نگران آینده این رشته ورزشی در ایران و به تبع آن استان البرز هستم، دوست دارم نگاه مسئولان به همه رشته‌ها از جمله کشتی جدی‌تر و مسئولانه‌تر از شرایط فعلی باشد.
در شرایط فعلی نگاه متولیان ورزش به کشتی جدی نیست؟ 
مسئولان به طور قطع از تمام توان و پتانسیل و ظرفیت موجود برای ارتقاء وزش استفاده می کنند اما گاهی اوقات پیش می آید که برخی رشته ها در اولویت قرار می گیرند و مورد توجه بیشتر هستند و من تنها می خواهم تمامی رشته ها به خصوص رشته ای مثل کشتی که قهرمانان زیادی از قدیم برای شهر کرج و ایران داشته مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.
خانه کشتی استان البرز بعد از سال‌ها توقف در زمان مدیریت گل محمدی به سرانجام رسید، این امر را می‌توان  حمایت اداره کل ورزش و جوانان از این رشته دانست؟
 من وقتی می‌گویم بایستی مورد توجه بیستری قرار بگیرد روی صحبتم تنها به اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی نیست بلکه تمامی مجموعه استان بایستی در این خصوص پا پیش بگذارند و از ظرفیت‌های موجود ورزش استان را بهره مند کنند. به طور قطع افتتاح خانه کشتی اتفاق خوبی برای ورزش استان البرز بود اما به هیچ عنوان کافی نیست و بایستی حمایت‌های بیشتری در قسمت های مختلف صورت بگیرد.
شرایط کشتی استان البرز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 کشتی استان البرز با وجود تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های زیادی که انجام می‌شود و نگاه دلسوزانه‌ای که در هیات وجود دارد نتوانسته به حق خود در سطح کشور دست پیدا کند.کشتی کرج همواره بر روی تک ستاره‌ها متمرکز بوده و ظور و بروز قهرمانانی پرآوازه‌ای مانند ابراهیم جوادی، علیرضا حیدری و پهلوان سلیمانی‌ها در قدیم و علیرضا کریمی، حسین نوری، یوسف قادریان، محمد کریمی و رضا خدری و دیگر قهرمانان گواه این مدعاست.
منظورتان از وجود تک ستاره‌ها چیست،یعنی این نفرات خودشان راه قهرمانی را طی کرده‌اند؟ 
به هیچ عنوان این گونه نیست. هیات کشتی استان در این سال‌ها هر آن چه در توان داشته برای ارتقای کشتی استان به منصه ظهور رسانده اما وقعیت این است که نبود منابع مالی مناسب سبب شده این مسیر با دشواری‌های فراوانی روبرو باشد. در کنار استعداد این عزیزان قطعا مربیان بسیار دلسوز و کاربلدی نیز حضور داشتند و اگر برای خود دارای جایگاه بالایی در کشتی ایران هستند یقین بدانید با کمک و همراهی مربیان و دلسوران ورزش استان و شهر کرج بوده است.
فدراسیون کشتی نگاه حمایتی به این رشته دارد، عملکرد فدراسیون خادم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 
به طور قطع در کنار نقاط قوت، همه ما آدم‌ها دارای نقاط منفی و تاریک نیز هستیم که بایستی برای رفع آن تلاش کنیم. فدراسیون کشتی نیز در کنار ویژگی‌ها و توانمندی هایی که دارد قطعا با ضعف‌هایی هم روبروست که با وجود خادم، علیرضا حیدری و دیگر عزیزان رفع خواهد شد.
چه نمره‌ای به عملکرد رسول خادم و دوستانش در فدراسیون کشتی می‌دهید؟ 
قطعا نمره خوبی خواهند گرفت. البته به همین سادگی نمی‌توان عملکرد یک مجموعه را ارزیابی کرد و اعتقاد دارم بایستی با بررسی دقیق فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف نمره مناسب داده شود.
یک مقدار درباره سوابق شما گفت و گو کنیم، از چه سالی کشتی را شروع کردید و چه مقام‌هایی به دست آوردید؟
 من از 13 سالگی و زیر نظر اروجعلی انجیله‌ای در ماهدشت کرج کشتی رو آغاز کردم. در ابتدا و در رده‌های نونهالان و نوجوانان شکست‌های زیادی متحمل شدم اما هیچ گاه نا امید نشدم و با پشتکار و تلاش فراوان موفق شدم در رده بزرگسالان مدال طلا، نقره و برنز آسیا را کسب کنم.
در رقابت‌های جهانی مدال به دست نیاوردید؟ 
من موفق نشدم در رقابتهای جهانی به مدال برسم. البته در رقابتهای جهانی 2003 که در امریکا برگزار شد به مقام چهارم رسیدم که اگر قوانین امروز وجود داشت سوم مشترک یا همان مدال برنز را به دست می‌آوردم.
در حال حاضر چه می‌کنید؟ 
در حال حاضر در ماهدشت آکادمی کشتی راه‌اندازی کرده‌ام و به امر استعدایابی و پرورش کشتی گیران این خطه مشغول هستم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار