استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از گاوداری صنعتی کهگیلویه مطرح کرد؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بزرگترین طرح گاوداری صنعتی کهگیلویه از کمک ۴۰ میلیارد ریالی دولت به این طرح مهم خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶ 26 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بزرگترین طرح گاوداری صنعتی کهگیلویه نسبت به رفع مشکلات آن در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد.

پرداخت ۴۰میلیارد ریالی دولت به گاوداری صنعتی کهگیلویه/ پیشنهاد مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در خصوص رفع مشکل کم آبی گاوداری صنعتی + تصاویر

در این بازدید که علاوه بر نماینده کهگیلویه بزرگ و مدیران جهاد کشاورزی استان و شهرستان استاندار را همراهی می کردند، استاندار اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده در صورت تمایل سرمایه گذار، تسهیلات تا سقف چهل میلیارد ریال برای توسعه و برطرف کردن مشکلات پرداخت خواهد شد.

علی محمد احمدی ابراز داشت: این تسهیلات از طریق طرح کارا و اشتغال روستایی پرداخت خواهد شد.

بر پایه این گزارش، گاوداری شیری صنعتی یک هزار راسی شهرستان کهگیلویه در سال ۹۳ با همکاری بنیاد برکت کلنگ زنی شد، در ابتدا قرار بود این طرح بزرگ پرورش گاو شیری با مشارکت ۲۳۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت در روستای دشت مازه در شهرستان کهگیلویه در سه سال اجرا شود.

مدیر عامل طرح گاوداری صنعتی یک هزار راسی کهگیلویه اظهار داشت: بنیاد برکت ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این گاوداری پرداخت کرده است.

علی عرفانی ابراز داشت: مهم ترین مشکل این گاوداری صنعتی، کمبود آب است و این مشکل کم آبی باعث شد که در فصل تابستان ۳۰ راس گاو شیری از گونه هلشتاین در این گاوداری تلف شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بنیاد برکت سرمایه گذار اصلی این طرح بوده است اما تاکنون مجوز بهره برداری از آن را صادر نکرده است.

عرفانی بیان داشت: بهره برداری کامل این طرح از سوی بنیاد برکت منوط به تامین یک هزار راس گاو شیری است اما تاکنون ۳۰۰ راس از یک هزار راس گاو شیری این گاوداری تامین شده است.

نماینده کهگیلویه بزرگ درمجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: از طرح های اشتغالزایی در سطح شهرستان کهگیلویه بزرگ حمایت می کنم و مشکلاتشان را در بالاترین سطح پیگیری می کنم.

بر اساس این گزارش، با توجه به تآمین هزینه های فراوان در این طرح بزرگ صنعتی و با توجه به مشکلات کم آبی، مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در این بازدید پیشنهاد کرد آب این گاوداری از طریق خط انتقال پتروشیمی تامین شود که این پیشنهاد مورد موافقت استاندار و نماینده کهگیلویه بزرگ نیز قرار گرفت.

پس از  پیشنهاد مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه مبنی بر تآمین آب این گاوداری از طریق پتروشیمی، استاندار اظهار داشت: همکاری نهادها برای تامین آب طرح گاوداری ضروری است.

علی محمد احمدی تصریح کرد:طول خط انتقال تامین آب این طرح از پتروشیمی حدود 8 کیلومتر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار