معاون صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه صنایع دستی این استان به سمت جهانی شدن حرکت می کند، گفت: در 9 ماهه سال جاری 9 میلیون دلار صنایع دستی(گلیم نقش برجسته) به کشور عراق صادر شد.
کد خبر: ۷۰۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 28 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین محسنی اظهار داشت: در سال جاری 2 هزار و 200 متر مربع گلیم نقش برجسته در استان تولید شد که نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته پذیرفته شده است باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام شود.

محسنی با اشاره به تسهیلات و خدمات ارائه شده به بافندگان گلیم تاکید کرد: تسهیلات کم درصد، بیمه کردن کارگاه داران و گلیم بافان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله خدمات ارائه شده به بافندگان در راستای توسعه صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: طرح و نقشه گلیم نقش برجسته جزو هنرهای اصیل استان و دارای وزنی سبک است که تلاش داریم این هنر را برای توسعه اشتغال در روستا، گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: چون گلیم نقش برجسته تلفیقی از گلیم و قالی است، بافندگان استان می‌بایست به هر دو حرفه بافت گلیم و قالی تسلط داشته تا بتوانند این هنر زیبا را ایجاد کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار