متاسفانه در دنیای امروز به دلیل مدرنیته شدن زندگی،گاهی افراد به دلیل مشغله ویاعدم آگاهی دچار عوارضی ناخواسته میشوند.که راه حل پیشگیری یا مقابله با آن را نمیدانند بنابراین ضرورت اطلاع رسانی پزشکی روز به روز بیشتر احساس میشود
کد خبر: ۷۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 04 August 2015

دكتر سعيد صانعي، درمانگر و مشاور گياه‌درماني

درمان رایج‌ترین مشکل زنان

ابتلا به کیست تخمدان یکی از رایج‌ترین بیماری‌های زنان است که علت به وجود آمدن آن در بدن از دیدگاه طب سنتی تجمع بلغم در اطراف تخمدان و سردی مزاج این اندام درونی است. علاوه ‌براین عوامل مختلفی از قبیل تجمع چربی در اطراف لگن یا خوردن غذاهایی با طبع سرد نیز ممکن است  موجب بروز کیست در تخمدان‌ها شود و گاهی ظاهری پر از کیست برای تخمدان‌ها ایجاد می‌کند.

مژده خجو، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

عارضه دستگاه‌های لاغری چیست؟

با وجود باور عموم مردم، استفاده از دستگاه‌های ویبراتور تاثیر مستقیم بر لاغری ندارد. ضمن آنکه استفاده از این دستگاه‌ها برای افرادی که چاقی زیاد و مفرط دارند می‌تواند بسیار خطرناک بوده و احتمال آمبولی چربی (رها‌شدن چربی در جریان خون) و خطر مرگ را به‌دنبال داشته باشد.
دكتر عليرضا عباسيان، متخصص طب سنتي

دستبند مسی استفاده کنیم یا نه؟

درمانگران طب سنتی برای فلز مس، طبعی گرم و خشک می‌شناسند. آنها بر این باورند که وقتی پوست بدن با فلز مس تماس داشته باشد این مسئله موجب می‌شود خستگی و كوفتگي افراد از بین برود و فرد انرژی مضاعفی برای انجام کارها و فعالیت‌های روزانه‌اش به‌دست آورد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از زمان‌های قدیم براساس همین دیدگاه از دستبندهای پهن مسی استفاده مي‌كردند و امروزه نیز این دستبندهای مسی را با طراحی و گرافیکی امروزی‌تر برای نزدیکان‌شان تهیه می‌کنند.

حیدر حسینی، کارشناس ارشد روانشناسی

به بازی کامپیوتری معتادید؟

نشانه اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای مواردی مانند افزايش زمان بيش از اندازه در روز، اشتغال ذهني به انجام بازي حتي زماني كه به فعاليت‌هاي ديگر مي‌پردازد، بروز پرخاش هنگامي كه والدين مانع از بازي کودک مي‌شوند، بي‌توجهي به محيط به صورتي كه گويا در دنياي ديگري زندگي مي‌كند را شامل می‌شود.

دكتر علي رباني، فوق تخصص غدد اطفال و استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران

پیشگیری از بلوغ زودرس نوجوان

راه‌حل پيشگيري از بلوغ زودرس به تغذيه و توجه به رشد مناسب فرد بستگي دارد. والدين بايد از چاقي مفرط فرزندان‌شان پيشگيري كنند و به هیچ‌وجه مرغ و تخم‌مرغ ماشینی و فرآورده‌هاي هورمونی را به‌خصوص به دختران خود ندهند. آمپول‌هاي تزریقی براي جلوگیري از بلوغ زودرس نيز بسیار مضر هستند، چون تاثیر منفی در رشد واژن و رحم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار