در مراسمی با حضور دادستان مرکز استان ،حامد سهرابیان بعنوان سرپرست دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان سیروان منصوب واز زحمات خیری جانشین دادستان تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۷۱۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 23 February 2019

در مراسمی با حضور دادستان مرکز استان ،حامد سهرابیان بعنوان سرپرست دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان سیروان منصوب واز زحمات خیری جانشین دادستان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش تابناک ایلام؛فرماندار شهرستان سیروان در سخنان کوتاهی با تقدیر از تلاشهای سرپرست پیشین دادسرای عمومی وانقلاب سیروان در پیگیری حقوق عامه گفت : حقوق عامه همان حقوق شهروندی است که دولت بر اجرای آن اصرار دارد.

رحیمی مقدم اظهار کرد: نقطه اشتراک دو قوه قضاییه ومجریه پیگیری ودفاع از حقوق شهروندی است ،بعنوان نماینده دولت در شهرستان با حمایت از برنامه ها واقدامات دادگستری شهرستان و دادستان از تمام ظرفیتها در راستای دفاع از حقوق شهروندی بهره گیری خواهد شد.

دادستان ایلام:با تفکر انقلابی و لبیک به فرامین رهبری می توان از مشکلات جاری عبور کرد

در ادامه این برنامه دادستان مرکز استان با اشاره به تاکید قرآن به اجرای عدالت در جامعه خاطر نشان کرد:اجرای عدالت یکی از رسالتهای مهم انبیاء محسوب می شود ،جامعه ای که در آن عدالت اجرا شود ،آن جامعه از هر حیث به سعادت وکمال خواهد رسید.

افشار خسروی زاد در ادامه به ضرورت اجرای عدالت در تمام شئون زندگی پرداخت و گفت:اجرای عدالت تنها در مسند قضاوت ورفع اختلافات در محضر قاضی معنا نمی شود بلکه باید در امور اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی جاری وساری باشد ،چرا که اجرای عدالت یک واژه وسیع است که در رسالت مشترک تمامی پیامبران و تئوریسینهای دنیا نمود دارد.

وی افزود: دادستان بعنوان نماینده مدعی العموم از وظایف وتکالیف گسترده ای در راستای اجرای عدالت ودفاع از حقوق عامه برخوردار بوده و تمامی این تکالیف در واژه مدعی العموم نهفته است.

خسروی زاد با اشاره به نوپا بودن سیستم دادسرا در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: در سال 84آیین دادرسی کیفری به موازات احیای دادسرا به تصویب رسید که درآن  مهمترین وظیفه دادستان، احیای حقوق عامه تعیین شده است.

وی ادامه داد: ورود دادستان به مواردی که درآن حقوق عامه به صورت کلان در معرض تضییع قرار می گیرد  در راستای همان تکالیف تعیین شده برای مدعی العموم معنامی شود.در بسیاری از نظامهای قضایی دنیا وظیفه دادستان دفاع از حقوق عمومی ودر مواردی است که شاکی خصوصی تمایلی به ورود بدان ندارد.

خسروی زاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرانی ها ومشکلات اقتصادی اخیر کشور گفت:با توکل به خدا ،پشتکار وهمت مردم ومسئولین از مشکلات اقتصادی جاری عبور می کنیم اما راهکار اصلی هم افزایی در بین سه قوه درراستای خدمت بیشتر ،اجرای قانون برای حل مشکلات است.

وی افزود: منکرتحریمها وفشار اقتصادی در کشور نیستیم اما عامل وریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی جاری کشور خود ما بعنوان بخشی از جامعه هستیم چرا که تسامح وتساهل در برخورد با تخلفات اقتصادی زمینه ساز مشکلات اقتصادی بزرگتری می شود که البته ریشه آن را باید در ضعف مدیریت و عدم برنامه ریزی برای مقابله با آن جستجو کرد.

وی با مقایسه وضعیت فعلی کشور با دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت:قطعا وضعیت فعلی کشور خیلی حاد تر وپیچیده تر از دوران جنگ نیست ،می توان با انگیزه و مدیریت جهادی وتقوای بالای مشابه آن دوران با مشکلات وسختی ها مقابله وبر آنها فایق آمد.

دادستان ایلام تاکید کرد: مدیران با ایمان وعمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در بحران ها گرفتار نمی شوند .نمایندگان سه قوه در استان می توانند با وحدت ،همدلی و پرهیز از تشتت و تفرقه و با ملاک عمل قرار دادن منویات رهبری و حرکت انقلابی مسیر خدمت بیشتر به مردم را هموار نمایند.

رییس دادگستری سیروان:شهرستان سیروان از نظر جرایم در وضعیت خوبی قرار دارد

در ادامه این مراسم رییس دادگستری شهرستان سیروان نیز در سخنانی به تبیین اهداف دادگستری در دفاع از حقو عمومی پرداخت وگفت :دادستان مرکز استان با شجاعت و صراحت مقوله دفاع از حقوق عامه را در دستور کار قرار داده و تحول عظیمی دراین حوزه ایجاد نموده اند .

عابدین کوهی ادامه داد: شهرستان سیروان در حوزه راههای ارتباطی شهرستان فقیری محسوب می شود ،چرا که این فقر مخاطرات فراوانی را متوجه شهروندان سیروانی نموده است .

رییس دادگستری سیروان افزود: ضعف زیر ساختها در حوزه ارتباطات خصوصا اینترنت مشکلات فراوانی را در حوزه خدمات الکترونیک قضایی ایجاد نموده است از سوی مردم از این حق عمومی بی بهره اند ،ضعف سیگنال رسانی در فرستنده های تلویزیونی،زمینه سوق مردم به استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره را فراهم آورده است.

کوهی بیان داشت : در حوزه حفاظت از منابع طبیعی با پای کاربودن مسئولین شهرستان ،اقدامات موثری به عمل آمده است اما واگذاری اراضی جنگلی تحت عنوان نسق زراعی ،نابودی جنگل های شهرستان را در پی خواهد داشت.

 وی با اشاره به وضعیت جرایم درشهرستان سیروان خاطر نشان کرد: شهرستان سیروان از نظر جرایم در وضعیت خوبی قرار دارد و جرایم خشن آنچنانی در شهرستان وجود ندارد. انشااله که با حضور دادستان جدید شاهد تداوم کاهش جرایم در شهرستان باشیم.

شهرستان سیروان جای امنی برای مخلین نظم نخواهد بود

در پایان این مراسم دادستان جدید سیروان نیز در سخنانی اظهار کرد: انشاالله که بتوانم نماینده شایسته ای از سوی قوه قضاییه در دراین شهرستان باشم.

حامد سهرابیان گفت : برنامه اصلی بنده در این جایگاه توسعه خدمات قضایی ونظارت بر مراجع اداری وانتظامی است.

وی ادامه داد: از همین تریبون اعلام می کنم،بعنوان مدعی العموم رعایت حقوق عامه را توصیه وبه طور کامل بر اجرای قانون اصرار دارم

سهرابیان با هشدار به مخلان نظم عمومی گفت : تمامی کسانی که در هر جایگاه ولباسی به دنبال اخلال در نظم عمومی هستند را ابتدا به اجرای قانون وقانونمداری دعوت نموده ودر صورت عدم تمکین به قانون ،بدون اغماض برخورد خواهیم کرد . شهرستان سیروان جای امنی برای مخلین نظم نخواهد بود.

درپایان مراسم حامد سهرابیان بعنوان سرپرست دادسرای عمومی انقلاب شهرستان سیروان معرفی وضمن تجلیل از تلاشهای خیری در این جایگاه ،وی نیز بعنوان بازپرس دادسرای شهرستان. معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار