مدیرعامل بیمارستان میلاد به کاهش آمار سزارین در بیمارستان میلاد اشاره و اظهار کرد: آمار سزارین در این بیمارستان 35 درصد بود که اکنون سزارین بار اول، حداقل 15 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۷۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 05 August 2015
محمودرضا فیاض در نشستی خبری که در بیمارستان میلاد برگزار شد، با بیان اینکه این بیمارستان راس هرم درمانی سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: بیمارستان میلاد بیش از 1100 تخت دارد و در اعمال تخصصی و فوق تخصصی در خدمت آحاد مردم است.

وی ادامه داد: مشتری اول خدمات میلاد، جامعه کارگری و کسانی هستند که دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند و کلیه خدمات برای آنها رایگان است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با بیان اینکه این بیمارستان به صورت هیات امنایی و خودگردان اداره می‌شود و پرسنل ثابت و رسمی ندارد، گفت: اسناد پزشکی بیمارستان را هر ماه به تامین اجتماعی ارائه می‌کنیم و سازمان با مشاهده عملکرد ما اعتبارات لازم را در اختیار قرار می‌دهد.

فیاض با اشاره به اینکه در سال 93 یک میلیون و 200 هزار ویزیت درمانگاه، 85 هزار بستری، 126 هزار عمل جراحی بستری و سرپایی، دو میلیون و 900هزار مراجعه کننده پاراکنینگ و یک میلیون مراجعه کننده فیزیوتراپی داشتیم، گفت: ضریب اشغال تخت در بیمارستان میلاد بالای 88 درصد و میانگین بستری کوتاه 3.4 روز است.

وی افزود: موفق شدیم سال گذشته HIS بیمارستان را به صورت بومی طراحی کنیم و مالکیت معنوی استقرار سیستم از آن خود بیمارستان است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با بیان اینکه بخش اول مراجعه کنندگان ما افرادی هستند که می خواهند وارد بیمارستان شوند و این دسته به علت حجم بالای ورودی به این مرکز معمولا عصبی و نگران هستند، گفت: تا طرح ارجاع به طور کلی در کشور نهادینه نشود و همه افراد برای مشکلات خود بخواهند به بیمارستان فوق تخصصی مراجعه کنند، همیشه این مشکلات را خواهیم داشت اما بخش دوم بیماران ما افرادی هستند که از سیستم نوبت دهی عبور کردند و وارد بخش شدند و تحت درمان هستند که این افراد اکثرا از روند درمان خود رضایت دارند.

وی افزود: سال گذشته نوبت دهی اینترنتی و نوبت دهی تلفنی خودکار راه اندازی شد و هر بیماری با تماس تلفنی با شماره 84090 می تواند نوبت بگیرد و این مساله باعث سهولت ارائه خدمات در بیمارستان شده است. همچنین از اوایل اسفند سال گذشته مردم می‌توانند جواب آزمایش‌های خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند. در حال حاضر 20 درصد از آزمایش‌ها اینگونه به اطلاع بیمار می‌رسد و مابقی به دلیل حفظ اسرار پزشکی باید با مراجعه جواب آزمایش را دریافت کنند.

فیاض در ادامه به کاهش آمار سزارین در بیمارستان میلاد اشاره و اظهار کرد: آمار سزارین در میلاد 35 درصد بود که اکنون سزارین بار اول حداقل 15 درصد کاهش داشته است البته باید گفت بیمارستان میلاد چون دارای 127 بخش ویژه و NICU است معمولا مادرانی که از نظر علمی و به صورت اورژانسی نیاز به سزارین دارند به این مرکز ارجاع داده می شوند و آمار نسبتا بالای سزارین در مقایسه با مراکز دیگر در میلاد طبیعی است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد در ادامه به بازسازی اتاق عمل جنرال، استقرار دستگاه پت اسکن در بیمارستان، بی خطر سازی و نقل و انتقال زباله های بیمارستانی بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و تحت استانداردهای لازم اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر میزان معطلی و مدت زمان ماندن بیمار در اورژانس مطلوب شده است و اولین بیمارستانی هستیم که از ابتدای سال تریاژ اورژانس را به طور کامل راه اندازی کرده‌ایم و بیمار به محض ورود به بیمارستان اطلاعاتش ثبت و وضعیت جسمانی‌اش پس از بررسی‌ها اولویت بندی می شود.

وی افزود: بر این اساس اگر بیماری در اولویت اول قرار داشته باشد بلافاصله بستری می شود. اگر در اولویت دوم باشد پس از پنج دقیقه و اگر در اولویت سوم باشد طی 15 دقیقه باید اولین ویزیتش انجام شود اما اگر در اولویت های پایین تر قرار داشته باشد باید کمی منتظر بماند.

فیاض اعلام کرد: سال 93، 583 هزار ویزیت اورژانس در بیمارستان میلاد انجام شد.

مدیرعامل بیمارستان میلاد در خصوص میزان تخلفات پزشکی این بیمارستان، گفت: میزان رضایتمندی بیماران نسبت به سال گذشته یک تا دو درصد افزایش یافته است اما خطوط قرمزی داریم و بر مبنای آن اگر پزشکی از بیمار پول دریافت کند یا تقاضای وجهی داشته باشد با او قطع همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال قبل چنین گزارشاتی به ما نرسید البته درباره قصور پزشکی باید گفت محل شکایت آن نظام پزشکی و دادگاه ها هستند اما مواردی هم در حد کمتر از پنج درصد بوده که خودمان آن را حل کردیم و قصور پزشکی نبوده است بلکه برداشت طرفین تفاوت داشته است.

فیاض با بیان اینکه میزان شکایات از پزشکان بیمارستان میلاد به دادگاه‌ها و نظام پزشکی در سال گذشته کمتر از 15 تا 20 مورد بوده است، درباره علت مهاجرت پرستاران از این بیمارستان نیز گفت: 1.5 سال پیش با چنین مشکلی روبرو بودیم اما اخیرا ارتقای سیستم بهره وری را اجرا کردیم و پرداختی‌ها به گروه‌های درمانی افزایش پیدا کرده است و توانسته‌ایم ضمن ایجاد رضایت، پرسنل جدید نیز جذب کنیم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد درباره روند تامین تجهیزات بیمارستان نیز گفت: تجهیزات بیمارستان حدود 14 سال است که کار می کند و حالا نیاز است بخشی از آنها نوسازی شوند. ما در دوران تحریم با وجود سختی‌ها اجازه ندادیم کمبودها خودشان را نشان دهند. امیدواریم در دوران پساتحریم نیز وضعیت بهبود یابد.

وی درباره توریسم درمانی نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای هلدینگ گردشگری است و فعالیت‌هایی را در این خصوص انجام می دهد امیدواریم ابتدا بتوانیم برای توسعه توریسم درمانی از کشورهای همسایه شروع کردیم. اکنون توریسم درمانی در کشور انجام می شود اما ساماندهی شده نیست.

فیاض همچنین به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول علیرغم بهبود وضعیت در بیمارستانهای آموزشی وزارت بهداشت، میزان مراجعات ما کاهش پیدا نکرده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار