نماینده مردم بافت در مجلس در مخالفت با گردشگری شکار مطرح کرد؛
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، درآمدزایی از طریق شکار را به هیچ وجه منطقی ندانست و گفت: «صدور مجوز شکار برای گردشگران خارجی تبعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی را به دنبال دارد و همچنین شکارچیان داخلی را به کشتار حیات‌وحش به‌ویژه گونه‌های نادر جانوری ترغیب می‌کند».
کد خبر: ۸۰۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 18 December 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از خانه ملت، علی بختیاری در مخالفت با گردشگری شکار، درآمدزایی از طریق شکار را به هیچ وجه منطقی ندانست و بیان کرد: «اگر شکار برای شکارچیان داخلی ممنوع است بنابراین باید برای شکارچیان خارجی هم ممنوع شود و به بهانه‌ی درآمدزایی نباید اجازه‌ی قتل‌عام حیات‌وحش داده شود».
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی وضعیت حیات‌وحش کشور را شکننده دانست و با بیان این‌که شکار در دنیا منسوخ شده است، افزود: «صدور مجوز شکار برای گردشگران خارجی تبعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی را به دنبال دارد و همچنین شکارچیان داخلی را به کشتار حیات‌وحش به‌ویژه گونه‌های نادر جانوری ترغیب می‌کند».
وی یادآور شد: «اگر در حوزه‌ی صید و شکار نیازمند تصویب قوانین جدید هستیم نیاز است دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند تا در قانون صید و شکار بازنگری و نقایص آن رفع شود».
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: «نیاز است مسئولان محیط زیست در کمیسیون کشاورزی مجلس حاضر شوند و در مورد گردشگری شکار گزارش دهند همچنین کارشناسان این حوزه باید استدلال‌های خود را برای حفظ بهتر حیات‌وحش به‌ویژه گونه‌های نادر جانوری به کمیسیون ارائه کنند».

صدور مجوز شکار برای گردشگران خارجی تبعات امنیتی دارد

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار