رئیس اورژانس کرمان خبر داد
با وجود توصیه‌های مکرر کارشناسان، هر ساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی مختلف، شاهد مسمومیت و جان باختن تعداد زیادی از افراد به‌دلیل گازگرفتگی هستیم. به گفته‌ی رییس اورژانس کرمان از ابتدای پاییز امسال نیز ۱۴۲ نفر در استان مسموم شدند که ۹ نفر آن‌ها جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۰۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ 29 December 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، دکتر محمد صابری گفت: «هر ساله با نفوذ هوای سرد به کشور و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی، تعدادی از هموطنان‌مان در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست می‌دهند».
وی با اشاره به آمار مسمومیت‌های ثبت‌شده ناشی از گاز مونوکسید کربن در استان کرمان در فصل پاییز بیان کرد: «در این بازه‌ی زمانی در سطح استان ۱۴۲ نفر مسموم شدند که ۴۴ نفر آن‌ها در محل حادثه و ۹۸ نفر نیز با انتقال به مراکز درمانی، مداوا شدند و ۹ نفر نیز متاسفانه فوت کرده‌اند».
رییس اورژانس کرمان ادامه داد: «در سه ماهه‌ی فصل پاییز امسال ۴۲ نفر در کرمان، ۲۶ نفر در رفسنجان، ۲۵ نفر در بافت، ۲۰ نفر در بم و در شهرستان‌های جیرفت، بردسیر، رابر، زرند و شهربابک ۲۹ نفر دچار مسمومیت با گاز CO شدند».
وی با بیان این‌که شهرستان کرمان با ۳ فوتی بیشتر آمار فوتی‌ها به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: «در این ۹۰ روز در شهرستان سیرجان دو نفر، شهرستان بافت دو نفر، شهرستان بردسیر یک نفر و شهربابک یک نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته‌اند».
صابری با تاکید این‌که درصورت عدم رعایت نکات ایمنی، شاید نفر بعدی از نزدیکان‌مان یا خود ما باشیم، افزود: «بیشترین موارد مسمومیت ثبت‌شده با گاز مونوکسید کربن به علت استفاده از ذغال و بخاری هیزمی در محیط‌های بسته برای گرم کردن محیط؛ استفاده از وسایل گرمایشی بدون مسیر خروجی گاز مانند پیک‌نیک، چراغ والور و همچنین نقص در لوله‌ی مسیر خروج گاز بوده است».
رییس اورژانس کرمان خاطرنشان کرد: «در مواجهه با افراد دچار مسمومیت در ابتدا باید منبع تولید گاز مونوکسید کربن را خاموش و فرد دچار گازگرفتگی را به فضای آزاد انتقال داده و سپس درب و پنجره‌ی فضای آلوده را باز کرده و فورا با اورژانس (۱۱۵) تماس گرفت».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار