پس از آنکه مشخص شد اظهارات وزیر بهداشت مصر مبنی بر اینکه در این کشور مواردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده‌، دروغ بوده است کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۸۲۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 01 March 2020

دروغگویی وزیر بهداشت مصر درباره کرونا دردسرساز شد

به گزارش تابناک سمنان: سکوت وزیر بهداشت مصر درباره ورود ویروس کرونا به این کشور پس از انتشار خبر‌هایی از رسانه‌های فرانسوی مبنی بر این که در میان مسافران از مصر مواردی از ابتلا به کرونا مشاهده شده است، واکنش کاربران مصری را به همراه داشت و آنان سکوت وزیر بهداشت را سوژه کردند.

یک کاربر نوشت: رسانه‌های فرانسه از مشاهده دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان مسافران از مصر خبر دادند با این وجود وزیر بهداشت وجود کرونا را در کشور همچنان تکذیب می‌کند.

این کاربر در توئیتی دیگر نوشت: اگر وزارت بهداشت مصر خبر وجود کرونا را در کشور اعلام کند، بخش‌های زیادی از این خبر متاثر می‌شوند و گردشگری به کلی تعطیل می‌شود. از نظر دولت مرگ مردم کم زیان‌تر از مرگ گردشگری است. مردم اگر بمیرند، جایشان نسل دیگری می‌آید، اما اگر دلار‌های ناشی از گردشگری به خزانه دولت واریز نشود، با هیچ چیز جبران نمی‌شود. به گفته یک فیلسوف مهمترین نیاز در دنیا، پول است.

کاربر دیگری نوشت: فرانسه از شناسایی ۶ مورد ابتلا به کرونا در میان افرادی که از مصر بازگشتند، خبر داد. امروز کانادا اعلام کرد فردی که از مصر به این کشور بازگشته، حامل ویروس کرونا بوده است. در مصر همچنان دولت اصرار دارد وانمود کند هیچ موردی از ابتلا به کرونا یافت نشده است. دو حالت وجود دارد. یا دولت دارد روی یک فاجعه سرپوش می‌گذارد یا از وجود مبتلایان به این بیماری آگاه نیست که هر دو حالت فاجعه است.

کاربری توئیت شبکه الجزیره مصر را به نقل از مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیردار تایوان بازنشر کرد که در آن ابتلای یک خانم شصت ساله به کرونا پس از سفر تفریحی به مصر و دبی تایید شده است. بنابر اعلام این مرکز این خانم در قاهره احساس خستگی و ضعف عضلانی داشته است.

این کاربر با استناد به این توئیت خطاب به وزیر بهداشت مصر نوشت: موارد زیادی وجود دارد که مسافران زمانی که از مصر به کشورشان بازگشته‌اند، به کرونا مبتلا شده‌اند. چه طور مصری‌ها آلوده نشده‌اند؟

کاربر دیگری ضمن بازنشر توئیت سی ان ان عربی به نقل از وزیر بهداشت فرانسه مبنی بر ثبت شش مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان مسافران از مصر با درج استیکر خنده و با حالت تمسخر نوشت: وزیر بهداشت گفت کرونا در مصر وجود ندارد. آیا وزیر بهداشت واقعا پزشک است؟ او پزشک نیست. یک نینجا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار