کد خبر: ۸۲۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 05 March 2020

اینجا تعطیلی وجود ندارد

این روزها با وجود کاهش ساعات کاری در مجتمع های قضایی به دلیل ماهیت کاری این مجموعه ها شاهد رفت و آمد زیاد شهروندان به این مجتمع ها هستیم. جایی که به دلیل ارائه مطالبات و تظلم خواهی ها و وقوع جرائم و اجبار مواعد تجدیدنظرخواهی و سایر روندهای قضایی در چارچوب های قانونی امکان تعطیلی وجود ندارد و قضات و بازپرسان و کارمندان دفتری و وکلا و ضابطان قضایی ناچار از حضور مستمر در مجتمع های وابسته به دستگاه قضایی هستند تا امور روزانه خود را انجام دهند. گزارش های میدانی از مجتمع های قضایی نشان می دهد هر کسی به نوبه خود سعی در حفاظت از خود در برابر ویروس کرونا و تلاش برای کاهش امکان انتقال احتمالی این ویروس دارد. بنابراین اگر بگوییم که فعالان عرصه قضا هم به نوبه خود برای انجام امور مراجعه کنندگان و شهروندان از جان خود مایه می گذارند سخنی به گزاف نگفته ایم چه اینکه این افراد در ساعات کاری خود در معرض ابتلا بوده و خانواده آنها نیز در این استرس روزانه شریک هستند.

تلاش برای جلوگیری از ورود افرادی که دچار تب هستند با استفاده از امکانات سنجش حرارت بدن در ورودی مجتمع های قضایی یکی از کارهایی است که در بخشی از ساعات کار این اماکن انجام می شود. از سوی دیگر هر کدام از افراد فعال عرصه قضا با استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی کننده ها تدابیر ممکن را انجام می دهد. از سویی نیز بر حسب امکانات موجود و چینش صندلی ها در دفاتر شعب دادگاه ها تلاش می شود فاصله مراجعه کننده ها با کارمندان دفتری به حد اطمینان آوری برسد اما به هر حال ارتباط مداوم با مراجعه کننده گان گریزناپذیر است. خصوصا در مورد قضات که اصولا امکان حفظ ین فاصله وجود ندارد و خصوصا در مجتمع های کیفری که افراد مختلف خصوصا افراد بازداشت شده و نامشخص از نظر سلامتی بایستی نزد بازپرسان و قضات حضور یابند. تلاش می شود با نصب بنرهایی اطلاع رسانی مقتضی هم انجام شود.

در این حال لازم به نظر می رسد بایستی تمهیدات ویژه ای برای حفظ سلامتی افرادی که ناچار از حضور در مجتمع های قضایی اندیشیده شود. جایی که قضات و بازپرسان و وکلا و کارمندان و وکلای دادگستری در هر شرایطی بایستی در محل کار خود حضور یابند و پاسخگوی مراجعان باشند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار