کد خبر: ۸۴۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 03 May 2020

تابناک/استاندار کرمان گفت: در استان کرمان، ۸ شهرستان بافت، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج، کوهبنان و منوجان بنا به اعلام وزارت بهداشت جزو مناطق کم خطر هستند که مشمول مصوبه ستاد ملی کرونا می‌شوند.

اعلام 8 شهرستان کرمان به‌عنوان مناطق سفید/کوچ عشایر به شکل مکانیزه صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی در تشریح مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: بنا به درخواست اداره کل عشایری استان و با توجه به آغاز زمان کوچ عشایر، مقرر شد تا سپاه و ارتش با استفاده از امکانات خود به کمک بیایند تا کوچ عشایر به شکل مکانیزه و در زمان کمتر صورت گیرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر به دلیل بیماری کرونا روند کندی پیدا کرد، اظهار کرد: مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در خصوص جمع‌آوری این افراد تصمیم‌گیری شود.‌

وی عنوان کرد: در استان کرمان ۸ شهرستان بافت، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج کوهبنان و منوجان بنا به اعلام وزارت بهداشت جزو مناطق کم خطر هستند که مشمول مصوبه ستاد ملی کرونا می‌شوند.

فدائی با بیان اینکه جشنواره‌ها و اجتماعات کماکان تعطیل و ممنوع هستند، خاطرنشان کرد: اعتراضی نسبت به ادارات در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که قرار شد مجدد پروتکل‌ها برای آنها ارسال شود و تاکید شود و در صورت عدم رعایت مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

۲۴ مورد مثبت قطعی ابتلا کووید ۱۹ شناسایی شدند

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار کرد: از ۲۳۲ مورد تست که روز گذشته در آزمایشگاه‌های سطح استان انجام شده، ۲۴ مورد مثبت قطعی ابتلا کووید ۱۹ شناسایی شدند و مجموع مبتلایان قطعی استان به ۷۹۴ تا امروز رسیده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته مورد فوتی از بیماری کرونا در استان نداشتیم، افزود: ۷ مورد بیمار کرونایی بهبود یافته با حال عمومی خوب طی روز گذشته ترخیص شده‌اند و آمار بهبود یافته‌های استان در مجموع ۳۶۸ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی تا امروز مجموعا 6 هزار و ۵۶۶ مورد انجام آزمایش مولکولی تشخیص کووید ۱۹ در سطح استان انجام شده است، گفت: از ۲۴ مورد ابتلای جدید استان، ۱۹ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ مورد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۳ مورد دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار